פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
תדמור: דרוש חזון חדש
06/04/2017 20:09

חברת החשמל טרם ויתרה על כוונתה להקים תחנות כוח חדשות, למרות ההתנגדות הבולטת של יזמי החברות הפרטיות. בכנס האנרגיה השנתי של מכון האנרגיה אמר יו"ר החברה, יפתח רון טל כי לחברה יש את הידע והיכולת להקים את תחנות הכוח החדשות בצורה היעילה ביותר. חברת החשמל היא היחידה שיכולה להקים בלוחות הזמנים הנדרשים את תחנות הגז באורות רבין.

 | חדשות האנרגיה |

חברת החשמל מתחייבת להקים את התחנות בעלות נמוכה מזו של כל יזם פרטי אחר וברמת הנצילות הגבוהה ביותר " אמר רון טל בוועידת האנרגיה. רון טל התייחס לתחנות הכוח שיש להקים כתחליף ליחידות הפחמיות שצריכה חברת החשמל לסגור על פי הנחיית שר האנרגיה.

רון טל אמר שמחיר הגז שמשלמת היום חברת החשמל גבוה מידי ויוצר פער של 20% בין המחיר שמשלמת החברה למחיר הגז ליצרנים הפרטיים. הוא ציין כי חוזה החברה עם שותפות תמר מיועד להיפתח רק בעוד ארבע שנים והביע תקווה שהוא ייפתח מוקדם יותר. מאחורי הקלעים מתקיימים דיונים על האפשרות שהחוזה ייפתח בתמורה להארכתו אולם לא ברור כיצד הצעה זו תיושב עם מתווה הגז.

יו"ר חברת נאוויטאס, גדעון תדמור, אמר שהכישלון של משרד האנרגיה במכרזים לפתיחת הים נגרם בשל אימוץ מסקנות וועדת צמח וקרא לממשלה לאמץ חזון חדש המכרזים של קרא בכנס לממשלה לאמץ חזון חדש למשק האנרגיה ולהשקיע בתשתיות ובפיתוח של שדות הגז. המכרזים אמורים היו להסגר ב-21 באפריל אולם חוסר היענות מצד חברות אנרגיה גרם למשרד האנרגיה לדחות את מועד הגשת ההצעות לחודש יולי.

שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס בדבריו למגעים לפיתוח שוקי יצלוא לגז הטבעי וקידום מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל בזכות האפשרות ליצור גז:" ישראל הופכת לגורם לגיטימי ושחקן משמעותי – לא רק בסביבה המידית אלא גם מול אירופה והעולם. אנחנו על המפה הבינלאומית בתחום הגז הטבעי." אמר שטייניץ וציין שלמתווה הגז היה חלק חשוב בקידום הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy