פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 02.05.2024
דלק משתלטת על איתקה
22/04/2017 22:09

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה השימה את ההשתלטות על חברת האנרגיה איתקה לאחר שמרבית בעלי המניות של איתקה, בשיעור של 70.3%, נענו להצעת הרכש של החברה ישראלית. דלק תשלם תמורת המניות כ-350 מיליון דולר ותחזיק כ-76% ממניות החברה הקנדית.

 | חדשות האנרגיה |

בעקבות המעבר לשליטה בחברת איתקה תאחד דלק את דוח"חות איתקה בדוחותיה ותציג את ההפרשים בין השווי ההוגן של השקעתה הראשונית בחברה לבין ערך ההשקעה. בהתאם לחישוב זה הודיעה החברה על רווח של 150 מיליון שקל.

דלק השתלטה על איתקה במסגרת האסטרטגיה החדשה שלה, להיות לחברת אנרגיה בינלאומית המשמשת גם למפעילה וקבלנית של קידוחים.

איתקה היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסות בלונדון ובטורונטו. עיקר עיסוקה הוא קידוחים בים הצפוני. איתקה שותפה בכ-25 פרויקטים להפקה של גז ונפט, ב-12 מתוכם היא גם משמשת כמפעילת המאגרים. היא מחזיקה ברזרבות נפט וגז מוכחות בערך של מיליון חביות נפט. היא צפויה להפיק במהלך השנה הנוכחית בין 19 ל-22 אלף חביות ליום. בחברת דלק מעריכים שהשפל המתמשך בתעשיית האנרגיה יצר הזדמנויות השקעה לחברות, ציוד ונכסי נפט וגז המוצעים למכירה במחירים הנמוכים ב50% ואף יותר מהמחירים בהם נסחרו הנכסים והציוד לפני שלוש שנים. עד כה פעלה דלק בתחום הבינלאומי בעיקר כמשקיע פיננסי, והשקיע במניות של חברות כמו נובל אנרג'י, השותפה אתה בתגליות תמר, לווייתן ואפרודיטה, וכן במניות חברת וודסייד האוסטרלית.

דלק מנוע מלהשתתף בתכנית פתיחת הים עליה הכריז מכרז האנרגיה ולכן איתקה אינה צפויה לפעול בשנים הקרובות בישראל


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy