פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
שירותי הקידוח מתייקרים
01/05/2017 18:26

יזמי אנרגיה ישראלים ניצלו בשנה האחרונה את ירידת המחירים של ציוד הקידוחים ונכסי האנרגיה כדי להכנס לענף ולהפוך ממשקיעים לקודחים ומחפשים. יתכן מאד שההשקעות בתקופת השפל מניבות פירות נאים, אבל חלון ההזדמנויות של השקעות חדשות הסתיים או קרוב לסיומו. התאוששות מחירי הנפט והשיפור במצבן של חברות הענק גרמו לחידוש ההשקעות בקידוחים חדשים.

מספר מגדלי הקידוח הפעילים בארצות הברית הוכפל בשנה האחרונה לכמעט 700. השינוי גרם לעליה של 20% במחירי הקבלנים המספקים שירותים לחברות האנרגיה (OFC). נתוני ממשלת ארצות הברית מצביעים על עליה חדה של 7% בעלות הקידוחים מנובמבר האחרון עד לסוף מארס. יתכן שאלה לא חדשות טובות למכרזי "פתיחת הים" שאמורים להסגר בישראל בעוד פחות משלושה חודשים.

עליית מחירי הנפט משתקפת היטב בדוחות הכספיים שמפרסמות חברות האנרגיה הגדולות בימים אלה, המצביעים על שיפור עצום ברווחיות. לבערכת בלומברג יצביעו הדוחות השנתיים של חמש החברות הציבוריות הגדולות בענף על הכפלת הרווח המצרפי שלהן. חמש החברות המובילות הן אקסון מובייל, רויאל דאטש של, שבון, טוטאל ו-BP. שבסרון וטוטאל דיווחו כבר בסוף השבוע האחרון על התוצאות העיסקיות שלהן והן עלו על ציפיות האנליסטים.

השיפור אינו נובע רק מעליית מחירי הנפט, אלא גם מירידה חדה בהוצאות התפעוליות, בין השאר גם הירידה בהשקעה בציוד ובקידוחים חדשים.  

העליה המהירה של מחירי השרותים והציוד עשויה להשפיע על מחירי הנפט העולמיים. אחת הסיבות העיקריות לעודפי ההיצע בשוק הוא קידוחי הפצלים בארצות הברית. ירידת מחירי הציוד גרמה לעליה בכדאיות ההפקה בתעשיית הפצלים ומחיר האיזון (Breakeven point) צנח בעשרות אחוזים לכ-29 דולר. עליית מחירי השירותים עשויה להעלות את נקודת האיזון ולצמצם את כדאיות ההפקה. 

לכתבה המלאה

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy