פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
פימי מוכרת את אורמת
06/05/2017 22:35

חברת ההשקעות היפנית ORIX רוכשת את השליטה בחברת אורמת טכנולוגיות מידי קבוצה בראשות קרן פימי תמורת כ-600 מיליון דולר. אורמת היא חברת אנרגיות תחליפיות המתמחה בהקמה ותפעול של תחנות כוח המופעלות באנרגיה גיאותרמית וחום שיורי. החברה מחזיקה היום כעשרים תחנות ברחבי העולם. אורמת הוקמה על ידי משפחת ברוניצקי שמכרה לפני חמש שנים את השליטה לקבוצת משקיעים בראשות קרן פימי.

 | חדשות האנרגיה |

לORIX- פרוטפוליו מגוון, בשווי שוק של כ-20 מיליארד דולר והוא מנהל נכסים פיננסיים בהיקף של מאה מיליארד דולר. השקעות החברה הן בתחומי אנרגיה, הון פרטי, תשתיות, כלי רכב, ספינות ומטוסים, נדל"ן ושירותים פיננסיים קמעונאיים.

פימי מימשה את השקעתה באורמת בתשואה של למעלה מ-300 אחוז ורווח מצטבר של כ-300 מיליון דולר. הקרן רכשה 22.5% מאורמת תעשיות בשנת 2012 בכ-145 מיליון דולר.  מאז רכישת השליטה הובילה פימי, יחד עם הנהלת החברה החדשה, מהלכים אסטרטגיים ותפעוליים שהעלו את אורמת לשווי שוק של כ-3 מיליארד דולר.  המהלכים כללו שינויים בהנהלה ומינוי צוות ניהולי חדש שכלל את יצחק אנגל כמנכ"ל ודורון בלשר כסמנכ"ל הכספים. כמו כן בוצעו שיפורים תפעוליים, פיתוח שווקים וגיבוש אסטרטגיה חדשה לקבוצה. אורמת תעשיות אוחדה עם חברת טכנולוגיות ונמכרו אחזקות מיעוט במקבץ תחנות כוח לקרן הפנסיה הקנדית NoarthLeaf Capital בתמורה לכ-180 מיליון דולר. המהלכים סייעו לחברה להכפיל את ה-EBITDA לרמה של כ-325 מיליון דולר בשנת 2016 ולהעביר את החברה מהפסד נקי לרווח נקי של למעלה מ-100 מיליון דולר. מחיר המניה עלה פי 4 במהלך חמש שנים.

פימי, בהנהלת ישי דוידי (בתמונה) היא קרן ההשקעות המצליחה ביותר בישראל. הקרן משקיעה ברכישת חברות, השבחתן ומכירתן ברווח. עד היום השקיעה פימי בין היתר, בחברות: ריטליקס, ריווליס,  מנועי בית שמש, יוניטרוניקס, פארם אפ, מגל, תמי 4, שניידר, המלט, אורמת, אופיר , סקופ, מדטכניקה, מרחב, גילת, מטרו מוטור, תאת טכנולוגיות, אורדן, אורלייט, נירלט, תדיראן קשר, איטונג, ליפמן, פורמולה סיסטמס, ר.ה. טכנולוגיות, אוריין, אמ.די.טי., רביב, תה"ל, פריורטק, תדירגן, סולבר, דימר, גבעון, ח. מר, אוברסיז, נייר חדרה, מפעלי חמצן וארגון, פולירם ודלק סן.

גילון בק, יו"ר אורמת טכנולוגיות ושותף בכיר בפימי: "מכירת מניות פימי באורמת טכנולוגיות לקונצרן ORIX היפני מהווה חלק מהאסטרטגיה של פימי לרכישת חברות והשבחתן ומציאת עיתוי נכון מבחינת החברה, השותפים והקרן לממש את אחזקותיה. הקרן החליטה לממש כעת את אחזקתה באורמת, כאשר החברה מצויה בתנופת צמיחה, עם הנהלה חזקה.  אנו בטוחים כי רכישת מניות פימי באורמת טכנולוגיות ע"י ORIX, שהוא קונצרן ענק שחרט על דיגלו צמיחה בתחום האנרגיה המתחדשת  העולמית בכלל ובמזרח הרחוק בפרט יביא להמשך הצמיחה וביסוס מעמדה של אורמת כחברה מובילה  עולמית".

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy