פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
אלומיי בהסכם מימון לפרוייקט ביוגז בהולנד
07/05/2017 13:33

אלומיי קפיטל הודיעה בסוף השבוע על חתימה על הסכם הלוואה של פרויקט נוסף להקמת מתקן לייצור ביוגז בטכנולוגיית Anaerobic Digestion ב-Oude Tonge שבהולנד, בהיקף השקעה של כ-8.5 מיליון אירו (כולל מימון חיצוני). החברה צופה כי הפרויקט עתיד להפיק ביוגז לרשת החשמל ההולנדית בהיקף של כ-3.8 מיליון מטר מעוקב לשנה ויניב הכנסות של כ-3.4 מ' אירו בשנה, בעיקר מסובסידיה על מכירת גז לרשת.

 | חדשות האנרגיה |

המקורות למימון פרויקט Oude Tonge הם ליווי בנקאי לתקופה של כ-12.25 שנה, ע"י Rabobank, בהיקף של כ-5 מ' אירו בריבית קבועה לחמש השנים הראשונות בשיעור של 3.1% והיתרה תמומן על ידי אלומיי (51%) ולודן (49%). הסגירה הפיננסית של הסכם ההלוואה צפויה להתקיים עם השלמת רישום הבטוחות לטובת הבנק המממן.

סגירה זו מהווה סגירה שניה, במסגרת הסכם בין אלומיי לוקסמבורג וחברה בת בבעלות מלאה מקבוצת לודן הנדסה להקמת מיזמי אנרגיה מתחדשת בהולנד בטכנולוגית AD וגזיפיקציה, לייצור גז ירוק וחשמל בהיקף כספי כולל העשוי להגיע עד כ-200 מ' אירו, לרבות מימון חיצוני,  בחמש השנים הבאות.

הסגירה הפיננסית של הפרויקט הראשון בהולנד הושלמה בדצמבר האחרון ותחילת ההפעלה צפויה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2017. פרויקט Goor מתבסס על טכנולוגית עיכול אנאורגני וההשקעה המתוכננת בו כ-10 מ' אירו. היזמים צופים כי הפרוייקט יפיק, בכפוף לקיומם של מספר תנאים, לרבות זמינות ומחיר חומרי הגלם הנדרשים לצורך הפעלת המתקן, כ-3 מיליון מטר מעוקב של ביוגז בשנה לרשת הגז וכ-5,600 MWh חשמל לרשת החשמל ויניב הכנסות של כ-3.5 מ' אירו בשנה בעיקר מסובסידיה על מכירת ביוגז וחשמל לרשת.

לודן משמשת קבלן הביצוע וההקמה של פרויקט Goor וכן תשמש כקבלן הביצוע וההקמה וכקבלן התפעול והתחזוקה של כלל הפרויקטים שיוקמו במסגרת הסכם שיתוף הפעולה עם אלומיי.

רני פרידריך מנכ"ל אלומיי קפיטל, מסר: "החתימה על הסכם ההלוואה של פרויקט Oude Tonge היא אבן דרך חשובה לאלומיי, ולשיתוף הפעולה עם לודן. לאחר סגירת ההשקעה בפרויקט הראשון בGoor בדצמבר האחרון, הנמצא היום בהקמה, אנו גאים להגיע לחתימה על מימון פרוייקט נוסף של פרוייקט Oude Tonge. אנו שואפים לפעול במהירות בשוק הביוגז ההולנדי, על מנת למקסם את הפוטנציאל של שוק זה לפני שהוא הופך לשוק בוגר. שוק האנרגיה המתחדשת בהולנד צפוי לצמוח במהירות בשנים הבאות ואלומיי שואפת להפוך לחלק מהצלחתו."

אלומיי קפיטל שבשליטת שלמה נחמה (בתמונה), ושותפות קניר שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך, נסחרת בבורסת ה-NYSE MKT בארה"ב ובבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה משקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובחו"ל. לחברה השקעות ב-16 תחנות פוטו-וולטאיות בהספק כולל של כ-30.5 מגה-וואט באיטליה וספרד, המחוברות כולן לרשת החשמל ומניבות הכנסות ממכירת חשמל. בנוסף, לחברה אחזקה עקיפה של כ-9.4% בתחנת הכוח הפרטית דוראד שבאשקלון, המספקת כ-850 מגה וואט ואחראית כיום על 6%-8% מצריכת החשמל בישראל ואחזקה של 75% בחברה המקדמת פרוייקט אגירה שאובה בהיקף של 340 מגה-וואט בצוק מנרה.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy