פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
שטייניץ הורה להגביר את הגנות הרשת
13/05/2017 21:26

שר האנרגיה יובל שטייניץ הכריז על כוננות מוגברות במערכות הסייבר של תשתיות המים והאנרגיה, על רקע מתקפת הסייבר הבינלאומית שנערכה בסוף השבוע שעבר. במסגרת המתקפה הותקפו בתי חולים וחברות מסחריות בכ-100 מדינות וגרמו לנזקים כבדים. התוקפים נעלו מערכות מחשב ודרשו כופר בסכום ממוצע של כ-300 דולר בתמורה להסרת החסימה.

 | חדשות האנרגיה |

המתקפה לא פגעה במערכות ישראליות ולא ברור עדיין עם התוקפים ניסו לתקוף את ישראל, הידועה ברמת מוכנות גבוהה למתקפות סייבר. גורמים בתחום האבטחה בישראל הביעו חשש שביום ראשון, עם שוב המשק לפעילות מלאה, יתגלו חסימות גם במחשבים ישראלים. בהנחיית מטה הסייבר נכנסו כל מנהלי הערכות בישראל לכוננות הכוללת גיבוי מערכות ומאגרי נתונים, הורדת עדכוני הגנה שכבר הותאמו למתקפה הנוכחית והגברת הבקרה.

עם זאת מעריכים מומחי מחשבים שקיימת סבירות נמוכה לכך שמחשבים שלא התגלו כנגועים עד כה ייחסמו ביום ראשון. יעדי המתקפה העיקריים היו מחשבים של שירותים חיוניים הפועלים בכל ימי השבוע ברצף ואין משמעות לחסימתם ביום ראשון או בכל יום אחר של השבוע. תשתיות חשמל ומים  לא נכללו ככל הנראה בין יעדי המתקפה הבינלאומית. מערכות המחשוב שלהן שונות מהמערכות שהותקפו והיכולת לפגוע בהן בשיטות שאפשרו את המתקפה הנוכחית נמוך מאד.

יצויין שבתי חולים הם אחד היעדים האופייניים למתקפות כופר, בשל הרגישות המיוחדת של מערכותיהם והמידע הרגיש שניתן למצוא במחשביהם.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy