פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
הגז מגיע לקרית גת
14/05/2017 22:12

רשות הגז הטבעי שבמשרד האנרגיה העניקה אישור להזרמת גז טבעי לאזור התעשייה בקריית גת באמצעות רשת החלוקה החדשה שהקמתה במקום הושלמה. עם הפעלת רשת החלוקה החדשה ייהנו המפעלים גניר, צבר, אינטל וחוד אסף מחיסכון ניכר בהוצאות האנרגיה. כמו כן, רשת החלוקה תאפשר למפעלים נוספים בעיר להתחבר בקלות לרשת הגז הטבעי, ובהמשך גם למפעלים נוספים בקריית מלאכי והסביבה.

 | חדשות האנרגיה |

שר האנרגיה, יובל שטייניץ: "רשת החלוקה באזור הדרום תושלם כבר בסוף השנה הנוכחית, ותאפשר למפעלים בערי הדרום לחסוך כסף רב ולתושבים לנשום אוויר נקי יותר".

פרויקט חיבור אזור התעשייה בוצע על ידי חברת החלוקה ''גז טבעי דרום'', וכלל הקמה של צנרת חלוקה באורך של  כ-11 ק''מ ושל 6 תחנות גז חדשות שיספקו כ-20 מיליון מ"ק בשנה למפעלים המחוברים. עם חיבורם של מפעלים נוספים באזור בעתיד הקרוב, הצריכה צפויה להכפיל את עצמה ולהגיע לכ-40 מיליון מ"ק בשנה. עלות הפרויקט מוערכת בכ-10 מיליון שקלים. משרד האנרגיה ממשיך לקדם חיבור מפעלי תעשייה לרשת הגז הטבעי. עד לסוף השנה עתידה חברת ''גז טבעי דרום'' לסיים את פרויקט פרישת רשת החלוקה בכל ערי הדרום, ובכך תאפשר חיבור של 16 מפעלים נוספים עד סוף  השנה ושל 28 מפעלים נוספים עד סוף שנת 2018, ל-115 ק''מ של תשתית חלוקת גז טבעי בדרום הארץ.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy