פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כהן קיבל את סמכויות הגז
14/05/2017 22:16

הממשלה אישרה את העברת הסמכויות בענייני הגז הטבעי וחברת הוט משר האוצר משה כחלון לשר הכלכלה אלי כהן. משה כחלון מנוע מקבלת החלטות בנושא הגז לאחר שהצהיר כי הוא העל קשרים עם איש העסקים קובי מימון. הודעתו על קשריו עם מימון מנעה מכחלון גם להשתתף בשורת ההצבעות על מתווה הגז והדבר עורר תרעומת כלפיו מצד גורמים שקיוו שמעורבותו תכריע את הכף במחלוקות.

 | חדשות האנרגיה |

קובי מימון מציג עצמו בציבור כיועץ לחברת ישראמקו אולם רבים טוענים שהוא למעשה בעל השליטה בחברה ומעורב בכל פרט בהתנהלותה. הנכס העיקרי של ישראמקו הוא החזקת 28.75% משותפות תמר. כמו כן מחזיקה השותפות ב49.9% מחזקת מד יבנה ו-28.75% מחזקת דלית.

בעבר העביר כחלון את הסמכויות בענייני הגז לשר להגנת הסביבה אבי גבאי. גבאי התפטר בשנה שעברה מתפקידו ומאז לא קיבל כחלון החלטות בנושאים הרגישים.

משרד האוצר בראשות כחלון ימשיך לעסוק כרגיל בענייני הגז, בשיתוף פעולה עם משרד האנרגיה. אולם אנשי המשרדי יגישו את ההחלטות והתכניות לאישורו של כהן. השר כהן הוא חבר מפלגת כולנו שבראשות כחלון ונחשב למקורב אליו. המסגרת סמכויותיו אמור כהן לאשר את התקציב להשתתפות המדינה בבניית תשתיות להולכת גז מהמאגרים הקטנים לחוף, וכן הטבות והקלות שונות לבעלי המאגרים הקטנים ובעלי קידוחים לחיפוש מאגרים חדשים. בעוד כחודשיים צפויה חברת אנרג'יאן היוונית להגיש לשר האנרגיה יובל שטייניץ את תכניות הפיתוח של המאגרים כריש ותנין. התכניות יסתמכו מן הסתם על תכנית הסיוע הממשלתי.

בין היתר יאושרו תקנות שיאפשרו לקודחים לקזז הפסדים מקידוחים כושלים כנגד רווחים מקידוחים מוצלחים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy