פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
משרד האנרגיה בקמפיין חיבור לגז
22/05/2017 20:49

משרד האנרגיה השקיע קרוב ל-7 מיליון שקל במסע פרסומי לעידוד השימוש בגז. הקמפיין מבוסס על פרסום סרטוני וידיאו בטלוויזיה ובמדיה החברתית. הקמפיין מכוון לעידוד תעשיינים לעבור לשימוש בגז טבעי, במסגרת המדיניות הכללית של המשרד להגביר את הצריכה המקומית של הגז. למרות המאמצים הרבים שנעשו בשנה האחרונה התחברו לרשת הגז בעיקר תחנות כוח ומפעלים גדולים, בעוד שמאות מפעלים קטנים נותרו בלתי מחוברים ואינם מעוניינים לבצע את ההשקעה הנדרשת במעבר לגז הטבעי.

| חדשות האנרגיה |

בין הגורמים לכך הם פריסה אטית של רשת חלוקת הגז וכן מחירי הדלק הנמוכים לעומת מחירי הגז הגבוהים יחסית בישראל. עורכי הקמפיין מניחים ככל הנראה שקיימת גם בעיית מודעות לחלופת הגז, אולם נראה שלהנחה זו אין בסיס מציאותי: כמעט כל הלקוחות הפוטנציאליים של הגז הם אנשי עסקים מיומנים המודעים לאפשרות להתחבר לגז ומכירים היטב את השיקולים להתחברות.

הקמפיין של משרד האנרגיה התקבל בביקורת, שכן הוא עלה לאוויר מספר ימים בלבד לאחר פרסום דו"ח המבקר, שבו נכללת ביקורת על מחדלי המשרדים הממשלתיים שלא מנעו מחברת החשמל לחתום על הסכם שבגללו משלמת החברה תמורת הגז מחיר גבוה בשיעור ניכר ממחירי הגז העולמיים. להערכת המבקר גרם ההסכם הפסד שלח כשמונה מיליארד שקלים לאזרחי ישראל. שר האנרגיה, יובל שטייניץ, היה באותה תקופה שר האוצר ומשרדו, לצד משרד האנרגיה ורשות החשמל, הם האחראים העיקריים לחוסר המעורבות שגילתה הממשלה בהסכם האסטרטגי שפגע במשק ובצרכני החשמל.

חלק מהמבקרים פירשו את הקמפיין גם כהתנצחות עם הביקורת על מתווה הגז, למרות שבפועל אין בסרטונים כל התייחסות למתווה למעט ציון העובדה שהתקיים ויכוח ציבורי בנושא.

במשרד האנרגיה מבהירים שהקמפיין אינו קשור לדו"ח המבקר שכן הכנתו החלה כבר באוגוסט בשנה שעברה וסמיכות האירועים היא מקרית.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy