פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
ירידה ברווחי חברת החשמל
25/05/2017 23:11

הכנסות חברת החשמל גדלו ב-8% ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד אולם הרווח התפעולי והנקי של החברה ירד. כך עולה מהדוחות הרבעוניים שפרסמה החברה. הכנסות החברה הסתכמו ב-5.816 מיליארד שקל לעומת הכנסה של 5.837 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נגרם בגלל צריכה מוגברת בחודשים הקרים של השנה. פרישת עובדים במהלך 2016 גרמה להפחתה של 50 מיליון שקל בהוצאות השכר בחברה.

 | חדשות האנרגיה |

הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-768 מיליון שקל, ירידה של 28% לעומת הרבעון המקביל ב-2016, שהסתיים ברווח של 1.060 מפעולות רגילות. הירידה נגרמה בגלל הכנסה חד פעמית של 286 מיליון שקל  שנרשמה ברבעון הקודם, בגלל ירידה בהתחייבויות לפנסיונרים. ההפחתה בוצעה בעקבות פסיקת בית הדין לעבודה בחיפה. החברה נהנתה גם מהפחתת התחייבויות למס בעקבות הפחתת מס החברות.

בשורה התחתונה הסתכם רווח החברה ברבעון ב-316 מיליון שקל לעומת רווח של 615 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

יפתח רון טל , יו"ר הדירקטוריון : "מדיניות הדירקטוריון לפעול בנחישות להתייעלות בחברה יושמה גם ברבעון שהסתיים, וזאת לצד המשך ניהול אחראי ושמרני השומר על היציבות הפיננסית. בהמשך שנת 2017 החברה תמשיך בתהליך של שינויים ארגוניים והתייעלות בחטיבות השונות בחברה. מעל הכל,יציבותה של חברת החשמל וחוסנה הפיננסי לאורך זמן הוא אינטרס כלכלי לאומי, שיושג רק באמצעות הסדרה כוללת של המשק".   

המנכ"ל עופר בלוך: "גם ברבעון הראשון של השנה הנוכחית ביצעה חברת החשמל מהלכים להתאמת תכניות העבודה לאסטרטגיית החברה לטווח הקצר והארוך. המשך ההיערכות המקיפה לפיתוח והתאמת תשתיות לשינויים במשק, מבטיח את אמינות האספקה, המשך הפיתוח הטכנולוגי, ויתר צעדי הקדמה המוטמעים בשירות ללקוחות ונדרשים מחברת החשמל במשק האנרגיה המתחדש של ישראל".

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy