פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
היחידות הפחמיות שייסגרו יוחלפו בייצור פרטי
28/05/2017 14:07

שר האנרגיה יובל שטייניץ החליט כי המגזר הפרטי יקים את תחנות הכוח שתופעלנה בגז טבעי במקומן של יחידות 1-4 הפחמיות ב"אורות רבין" בחדרה, על סגירתן הודיע שטייניץ לפני כחצי שנה. היחידות שתוקמנה בקרבה לתחנה הפחמית בחדרה, תהיינה בהיקף של בין 700 ל 800 מגה וואט, דבר שיאפשר את סגירת יחידות 1-4 תוך 5 שנים.

 | חדשות האנרגיה |

שטייניץ הורה לרשות החשמל לבחון עד תחילת שנת 2018 את הדרכים להקמת 700 מגה וואט נוספים, בהתאם להתפתחויות במשק החשמל.

שטייניץ: ההחלטה שקיבלתי נדרשת על מנת להבטיח עמידה בלוחות הזמנים שקבעתי להפסקת השימוש בפחם ביחידות 1-4 בחדרה. המחויבות לבריאות הציבור בד בבד עם הבטחת הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל עומדת בבסיס ההבטחה. העובדה שפרויקט החלפת הפחם יחולק לשני מסלולים מגבירה את הביטחון לעמוד בלוחות הזמנים, גם במקרה של עיכוב באחד הפרויקטים. הצעת מחליטים בעניין תוגש לאישור הממשלה בשבועות הקרובים.

ההחלטה מהווה תפנית לעומת עמדה קודמת של שטייניץ, שהודיע כי הוא בוחן היתר לחברת החשמל לבנות את התחנות. ההודעה עוררה התנגדות עזה מצד פורום החברות הפרטיות, שחששו שמסירת הבניה לידי חברת החשמל תאפשר למונופול הממשלתי לעכב את הבניה ולכפות בסופו של דבר את השארת התחנות בידי חברת החשמל. המדיניות הממשלתית הקבועה עד כה היתה שכל התחנות החדשות ייבנו ויופעלו על ידי חברות פרטיות שימכרו את החשמל לצרכנים פרטיים או לחברת החשמל הצפויה להשאר בלעדית בתחום ההולכה והחלוקה של החשמל החלטתו של שטייניץ תואמה עם ראשי חברת החשמל אולם היא עשויה לעורר התנגדות מצד וועד עובדי החברה, המתנגד למגמת הקיטון בחלקה של חברת החשמל בתחום הייצור.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל מכבדת את ההחלטה ותפעל ליישומה. עם זאת עמדת החברה היא שנכון היה כי החברה תקים את שתי התחנות באורות רבין. משיקולי זמן הקמה, עלות הקמה ואיכות הסביבה. החברה משוכנעת שהמחז"מ השני חייב להיות מוקם על ידה, בתוך אתר אורות רבין, כדי לעמוד בהחלטות שהתקבלו לגבי סגירת היחידות הפחמיות באתר זה."

 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy