פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אלומיי רוכשת מתקן סולארי בישראל
08/06/2017 19:34

חברת ההשקעות אלומיי שבשליטת שלמה נחמה נכנסת לראשונה להשקעה באנרגיות מתחדשות בישראל. החברה הודיעה היום על רכישת חברת האנרגיה הסולארית סאן טים תלמי יוסף בתמורה ל-11 מיליון דולר. המוכרת היא חברת סולגרין שבשליטת דניאל פלג איתי כהן ואורי דויטש.

 | חדשות האנרגיה |

הנכס העיקרי של החברה הוא מתקן סולארי בעל הספק של 9 מגה וואט בישוב תלמי יוסף. המתקן הוקם במימון קונסורציום בנקאי המובל על ידי בנק דיסקונט.. למתקן רישיון הפקת חשמל לעשרים שנה, החל משנת 2013, בתעריף העומד היום על 0.9857 שקל לקוט"ש. החשמל המופק במתקן נמכר כולו על פי חוזה למשך 20 שנה שנחתם עם חברת החשמל. ההכנסה המוערכת מהפרוייקט היא 16 מיליון שקל לשנה.  ההסכם דורש אישורים שונים ובהם את אישור רשות החשמל. על פי ההערכות הוא צפוי להכנס לתוקפו ברבעון השלישי של שנת 2017.

רן פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל ציין: "עסקה זו מציגה שוב את היכולות של אלומיי לפעול ביעילות להשגת עסקאות מגוונות בהתאם לאסטרטגית החברה. מדובר בפרויקט PV מניב המחובר לרשת החשמל בישראל, המרחיב את תיק נכסי ה-PV התפעוליים שלנו ואנו רואים בו פוטנציאל עסקי.  אלומיי תמשיך בהשקעה בנכסים מניבים נוספים במקביל לפיתוח פרויקטים חדשים, תוך גיוון פרויקטים פורטפוליו החברה ".

ההשקעה העיקרית של אלומיי היא בתחנת הכוח דוראד. בתחום האנרגיות המתחדשות השקיעה אלומיי במערכות סולאריות וביוגז בחו"ל ועיקר השקעותיה הן היום בספרד ובהולנד. החברה השקיעה מתחילת העשור בשלושה אתרים סולאריים בספרד. העסקה האחרונה היתה באפריל השנה כאשר אלומיי רכשה את חברת טלאסול בהשקעה של 10 מיליון יורו. החברה עוסקת בהקמתו של סולארי בהספק של 300 מגה וואט בטלאבאן קאסרס שבספרד.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy