פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
תהל יוצאת מאגירה שאובה
08/06/2017 19:44

חברת תהל מכרה לקרן נוי את חלקה בפרויקט אגירה שאובה תמורת 81 מיליון שקלים בתוספת החזרים של כ-35 מיליון שקלים. כך דיווחה היום החברה. תהל החזיקה ב-40.5% מהפרויקט ובעקבות העסקה תחזיק קרן התשתיות נוי ב-59.5% מהמיזם. ביתרת המניות מחזיקה חברת האצ'יסון מהונג קונג.

 | חדשות האנרגיה |

סער ברכה, מנכ"ל תהל (בתמונה) אמר: "פרויקט אגירה שאובה הוא מפרויקטי התשתיות המובילים בישראל, בעל השפעה רבה על משק החשמל, והיה לנו הכבוד להוביל אותו עד היום. מכירת האחזקות תאפשר לתהל להמשיך ולפתח את תחומי הליבה של הקבוצה - מים, שפכים ופיתוח חקלאי, ואת מנועי הצמיחה שלה – תחום הסביבה והגז הטבעי. תהל, כחברת ההנדסה הגדולה בישראל המובילה בתחומה, תמשיך לבחון פרויקטים שימשיכו לשאת ערך לחברה".

פרויקט אגירה שאובה נועד לשפר את הביטחון האנרגטי של ישראל ולהגביר את ניצולת האנרגיה באמצעות אגירת אנרגיה פוטנציאלית של מים ושימוש בה לייצור אנרגיה חשמלית בשעות הביקוש. החשמל שיופק בפרויקט אמור לסייע באיזון ייצור החשמל במקרים של תקלות ייצור במערכות אחרות או תנודות באספקת חשמל הנגרמות בייצור מאנרגיות מתחדשות כגון רוח או שמש. במסגרת הפרויקט יוקמו ליד המושב מולדת מאגר מים עלי ומאגר מים תחתון שיחוברו ביניהן בצינור.  מדובר בפרויקט מורכב שעלות הקמתו נאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. המדינה התחייבה לרכוש 93% אחוזים מהחשמל שייוצר במיזם ולכן החזר ההשקעה נחשב לבטוח יחסית. עם הסתיים המו"מ על מחיר החשמל שיספק הפרויקט.  על פי ההערכות יניב הפרויקט הכנסות בהיקף של כ-250 מיליון שקל בשנה.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy