פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
עיצומים בחברת החשמל
13/06/2017 09:47

עובדי חברת החשמל פתחו בעצומים במחאה על הפרטת ייצור החשמל. ביום ראשון הקרוב צפוי שר האנרגיה יובל שטייניץ להביא לאישור הממשלה את תכניתו לסגור את היחידות הפחמיות בחדרה ולהציע לחברות פרטיות להקים תחנות כוח שיחליפו את הייצור שיושבת.

 | חדשות האנרגיה |

עובדי החברה מתנגדים למהלך ודורשים שהחברה היא שתקים את תחנות הכוח החליפיות. העיצומים ננקטים במסגרת ההיתר שקיבלו העובדים לנקוט בצעדים למאבק ברפורמה שמתכננת הממשלה במשק החשמל. העובדים לא הגבילו את משך העיצומים.

דרישת עובדי החשמל להקים תחנות כוח נוספות מנוגדת למדיניות הממשלה על פיה תחדל חברת החשמל להקים תחנות כוח ובהמשך תידרש החברה גם למכור את תחנות הכוח שבבעלותה. העובדים הדגישו שהעיצומים לא יפגעו באספקת החשמל לצרכנים או בביטחון המדינה. העובדים החליטו להפסיק את שיתוף הפעולה עם יצרני חשמל פרטיים בתכנון, סקרי היתכנות לחיבור ופגישות תיאום ופתיחת הזמנות חדשות. פעולות אלה צפויות לפגוע בתכניות להקמת מערכות סולאריות חדשות במסגרת תכנית משרד האנרגיה להרחבת הניצול של אנרגיות מתחדשות. כמו כן ייעצרו תשלומים לספקי חשמל גדולים מ-50 מגה וואט ומעלה ולספקים חיצוניים. העובדים יפסיקו לנתק צרכנים שלא שילמו את חובם ולא יונפקו חשבונות חשמל. מערכות הפיקוח של משרד התשתיות ינותקו מתמונת המצב של ייצור החשמל. יו"ר וועד עובדי החשמל מיקו צרפתי טען ש"שרי האנרגיה והאוצר מרחו את עובדי החברה בזפת ונוצות תוך הפחדת הציבור מפני הוועד שיוריד את השאלטר, בעוד הם דואגים להעביר את חברת החשמל ללא תמורה למשפת עופר, אריסון תשובה וחבריהם"

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy