פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
טרם הוחלט על פתרון למכל האמוניה
16/06/2017 17:19

המשרד להגנת הסביבה צפוי להגיש ביום ראשון לבית המשפט את המלצותיו לפתרון משבר האמוניה. המטרה היא להציג פיתרון ביניים שיאפשר המשך הספקת האמוניה למפעלים לאחר הפסקה מוחלטת של פעילות המכל בחודש הבא. הפתרון שיוצג אמור להיות פיתרון ביניים, עד להשלמת הקמתו של מפעל לייצור אמוניה בדרום.

 | חדשות האנרגיה |

בסוף השבוע הכחיש המשרד להגנת הסביבה את טענתם של עיריית חיפה וארגוני הסביבה, כאילו התקבלה החלט להמליץ על פתרון באמצעות איזוטנקים – יבוא אמוניה דחוסה במכולות. עיריית חיפה טענה שהפרסום מתבסס על הדלפה שקיבלה העיריה ממקור בכיר במשרד להגנת הסביבה. בחיפה תומכים במרץ בחלופה המציעה יבוא מכולות אמוניה דרך נמל אשדוד, אולם נראה שבאשדוד יתלהבו פחותץ

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי כעת נבחנות שתי חלופות בעלות רמת סיכון דומה: הזרמת גז באמצעות צינור ישירות למפעלים, מאניה בעלת נפח מוקטן, או יבוא איזוטנקים. יבוא האיזוטנקים יהיה דרך נמל אשדוד או על פי חלופה אחרת, פחות מומלצת דרך שני הנמלים, אשדוד וחיפה. במשרד מדגישים כי כל חלופה שתבחר תצטרך לעבור אישורים ובדיקות נוספות בתחום הסביבה וכן אישור גורמי ביטחון וחירום. "השיקול היחיד והבלעדי העומד לנגד עיני המשרד להגנת הסביבה הוא בטיחות הציבור, ועל כן לא יאשר אף פיתרון שיגדיל את הסיכון לתושבים, ולא יגרר אחרי משחק פוליטי ופופוליסטי בלתי אחראי" הודיע המשרד להגנת הסביבה, כשהוא רומז להתנהלותה הבעייתית של עיריית חיפה בפרשה.

משמעות ההודעה היא שהמשרד אינו צפוי להציג לבית המשפט פתרון מוסכם ומאושר סופית, אלא רק קווים כלליים המסתמנים כעת. לא ברור באיזה לוח זמנים ניתן יהיה לאשר את הפיתרון הנבחר וליישם אותו. ספק רב אם הפיתרון הנבחר יופעל לפני תאריך היעד שקבע בית המשפט העליון לפינוי מכל האמוניה – סוף החודש הבא.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy