פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
עובדי חברת החשמל נגד היח"פים
19/06/2017 21:28

יצרני החשמל הפרטיים נאבקים לביטול העיצומים של עובדי חברת החשמל בראשות מיקו צרפתי, המונעים תשלומים של החברה ליצרני החשמל הפרטיים המספקים לחברה חשמל. בעתירה של חברת דליה, שמרבית החשמל שהיא מייצרת נמכר לחברת החשמל, הזהירה החברה את בית הדין שעיצומי העובדים עלולים להביא לקריסתה.

החברה אינה מקבלת מחברת החשמל תשלומים מזה שבוע ובעתירתה לבית הדין האזורי לאבודה בחיפה טענה כי נוכח העיצומים היא עלולה להפר את הסכמיה עם ספקי הגז וכתוצאה מכך לקרוס. בתגובה דורש וועד עובדי החברה שהיצרנים הפרטיים המבקשים פטור מהעיצומים יפנו לוועדת חריגים ויציגו נתונים המצביעים על מצבם העסקי, ובהם חוזי הרכישה שלהם עם ספקית הגז הטבעי "תמר". חברת דליה דוחה את הדרישה מחשש לדליפת סודות מסחריים. העובדים פתחו בעיצומים במחאה על החלטת הממשלה להעביר את ייצור החשמל של יחידות הפחם שתסגרו חברת החשמל לידי יצרנים פרטיים, במסגרת הרפורמה המתוכננת במשק החשמל.

יצרני החשמל הפרטיים מתכוונים לעתור בקרוב לבגץ בעקבות פסיקת בית הדין לעבודה המאפשרת לעובדי חברת החשמל לנקוט בעצומים במחאה על מהלכי הרפורמה שמגבשת המדינה במשק החשמל. היצרנים דורשים זכות להשתלב בדיונים על הרפורמה, בניגוד לפסיקת בית הדין לעבודה. גם המדינה צפויה לערער בפני בגץ על הפסיקה.

לכתבה המלאה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy