פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אנרג'יאן הגישה תכנית פיתוח
21/06/2017 00:19

חברת אנרג'יאן, המחזיקה במאגרי הגז כריש ותנין, הגישה למשרד האנרגיה את תכנית הפיתוח למאגרים. אישור התכנית על ידי המשרד הוא תנאי להתחלת הפיתוח, למרות שהחברה אמורה לקבל החלטה סופית להשקעה (FID) רק בסוף השנה. התכנית מתבססת על הצבת אסדה לטיפול בגז המופק מול חופי ישראל וצינור מוליך לחוף.

 | חדשות האנרגיה |

תכנית הפיתוח העיקרית של מאגר כריש כולל קידוח של שלוש בארות, באמצעות מתקן צף להפקה, אחסון ופריקה (FPSO) שיוקם כ-90 קילומטר מהחוף, בעל היקף הפקה של כ-400 מיליון מטר מעוקב ליום. הפיתוח באמצעות FPSO יאפשר לאנרג'יאן למקסם את הפקת העתודות, לצמצם את הנזקים הסביבתיים, לעבד, לאחסן ולפרוק את הנפט בבטחה הרחק מן החוף, תוך דרישה מינימלית למתקנים חופיים.

פיתוח מאגר כריש יכלול הצבת צינור להובלת הגז מהמאגר באמצעות מערכת הולכת הגז הטבעי הלאומית של ישראל. היקף ההשקעה הצפויה בפיתוח המאגר, עד לתחילת הפקת הגז, המתוכננת ל-2020, עומד על 1.3-1.5 מיליארד דולר. פיתוח מאגר תנין שמתוכנן לביצוע לאחר מכן, יכלול קידוח של שש בארות שיחוברו למתקן ה-FPSO.

במהלך תקופת החזקה המאגרים כריש ותנין צפויים לספק כ- 88 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי למשק הישראלי וכ-44 מיליון חביות של נוזלים הידרוקרבונים שיופנו ליצוא לשווקים האזוריים והבינלאומיים. "הגשת התכנית מהווה צעד חשוב נוסף בדרך למטרה הגדולה יותר שלנו: ליצור תחרות בשוק הגז הטבעי הישראלי, לטובת הצרכנים ולטובת כלכלת ישראל", אמר יו"ר ומנכ"ל קבוצת אנרגי'אן, מתיוס ריגאס (בתמונה). "נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל על מנת להשיג את האישור הנדרש לתכנית פיתוח המאגרים בהקדם האפשרי, כדי להגיע להחלטה סופית בנוגע לביצוע ההשקעה עד סוף 2017", הוסיף ריגאס. "בהמשך להסכמי מכירת הגז שנחתמו עם החברות דליה – כוח אנרגיה ואור – כוח אנרגיה לאחרונה, אנחנו נמצאים במגעים עם כל הלקוחות הפוטנציאלים הקיימים שמעוניינים להרוויח מהתנאים התחרותיים שאנחנו מציעים. פיתוח המאגרים 'כריש' ו-'תנין' נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו". ריגאס הודיע בעבר שהתנאי לפיתוח המאגר הוא השגת חוזי מכירה בהיקף של 3 BCM לשנה לפחות. בידי החברה חוזים למחצית הכמות ועל פי ההערכות היא צפויה להשיג עד סוף השנה חוזי אספקה בכמות העולה בהרבה על 3 BCM.

המאגרים שבבעלות אנרג'יאן מכילים גז טבעי בכמות מוערכת של כ-2.7 טריליון רגל מעוקב(TCF) , על פי אומדן כמויות הגז הטוב ביותר (2C), ועתודות בשווי של כ-41 מיליון חביות נפט. בסך הכול מדובר בכמות שוות ערך לכ-531 מיליון חביות נפט. 

בענף האנרגיה מעריכים שאנרג'יאן תבקש רישיונות לחיפושי גז ונפט מול חופי ישראל, במסגרת התכנית לפתיחת הים. ריגאס אמר בעבר שהחברה מתעניינת ברישיונות ובענף האנרגיה מעריכים שאנרג'יאן לא הגיעה לישראל רק על מנת להפיק גז ממאגרי כריש ותנין.  

 

 

 

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy