פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
חח"י בוחנת את ניהול החוב
21/06/2017 20:34

חברת החשמל הזמינה מיועץ חיצוני בחינה של ניהול החוב שלה בשנים הקרובות. הבחינה נועדה לבחון תרחישים שונים, בהם אפשרות שהחברה תאיץ את קצב החזר החובות או תתקל בקשיים למחזור החוב.

בחלק מהתרחישים שהוצגו ליועצים נקבע שהחברה לא תתקל במחסור במזומנים, למשל במקרה שייסגרו נתיבי גיוס הון למחזור חובות. המחסור במזומנים עשוי גם לגרום לאי עמידתה של החברה ביחסים הפיננסיים הנדרשים בדירוג איגרות החוב שקיבלה מחברת S&P.

הבדיקה נערכה לפני כשנה ביוזמת רשות החשמל במטרה לעמוד על חוסנה הפיננסי של החברה. בשנים האחרונות מנהלת החברה מדיניות של הפחתת החוב הפיננסי, העומד היום על 42 מיליארד שקל. מאידך סופגת החברה ביקורת על השקעות חסר בפיתוח רשת החשמל. מחברת החשמל נמסר בתגובה שאין כל חשש ליכולתה של החברה לעמוד בתשלומי החובות שלה בשנים הקרובות. "מדובר בניתוח תיאורטי שנעשה על ידי BDO ואינו משקף את מצב החברה, אלא מצב מסוים שהוצע על ידי רשות החשמל. לחברת החשמל אין בעיית נזילות, ולא תהיה לה בעיה כזאת ב-2017. החברה מתכננת את פעילותה כך שלא תסבול מבעיות נזילות בשנות התכנון הפיננסי. החברה נמצאת במגמת שיפור פיננסי מתמשך זה מספר שנים, ולא צופה פגיעה כלשהי בדירוג החוב".

לכתבה המלאה

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy