פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
האותיות הקטנות בתשקיף נאוויטס
27/06/2017 08:15

חברת נאווטיס בראשות גדעון תדמור מבקשת לגייס בישראל כחצי מיליארד שקלים בהנפקת אגרות חוב שתתקיים ביום חמישי. הפרוייקט העיקרי של החברה הוא מאגר באקסקין במפרץ מקסיקו. על פי התשקיף הצליחה השותפות האמריקאית-הישראלית לרכוש זכויות במאגר במחיר מציאה ופוטנציאל הרווח מהמאגר, שאותר וזקוק רק לפיתוח, גבוה מאד.

עם זאת מגלה התשקיף שפוטנציאל ההפקה מהמאגר עשוי להיות נמוך נוכח מבנה בעייתי של סלע המאגר. על פי התשקיף נאמד מקדם ההפקה מסלע המאגר ב-8-15% לעומת מקדם ממוצע של כ-30% במאגרים אחרים. המאגר התגלה בעומק של כ-8.25 ק"מ, לעומת עומק של 5 ק"מ למאגרים דומים, עובדה שצפויה לייקר את הוצאות הפיתוח וההפקה.

בנאוויטס ציינו כי "בהתאם להנחת עבודה שמרנית, במאגר בקסקין ניתן להפיק כ–486 מיליון חביות נפט — וזהו הנתון המשמעותי לצורך תחשיבי הכלכליות. המאגרים St. Malo ו–Jack של שברון מצויים באותו אזור, באותה שכבה גיאולוגית ובעלי אותם איכויות מאגר כמו בקסקין. פרוייקטים אלה מפיקים מ–20144 וההפקה מהם אף גבוהה מכפי שהיה צפוי ערב תחילת ההפקה. בהתאם, מקדם ההפקה בהם עודכן באחרונה כלפי מעלה והוא גבוה משמעותית ממה שאנו מניחים מטעמי שמרנות בבקסקין".

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy