פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
תכנית פיתוח חדשה לרשת החשמל
29/06/2017 12:35

רשות החשמל מנהלת מגעים עם חברת החשמל על תכנון מחדש של רשת החשמל. הדיונים מתנהלים במסגרת הבדיקה שעורכת רשות החשמל בקשר לדרישות חברת החשמל להעלאת תעריף ההולכה. בשנים האחרונות לא ביצעה חברת החשמל את ההשקעות הנדרשות ברשת בנימוק שתעריף ההולכה שמאשרת לה רשות החשמל לא עודכן מזה למעלה מעשר שנים.

 | חדשות האנרגיה |

בינתיים השתנו מאד הדרישות לפיתוח הרשת, בעקבות שינויים במפת הצרכנים ובעיקר בגלל פיתוח יצור חשמל פרטי והרחבת התכניות לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. בוועידת האנרגיה והכלכלה אמרה סמנכ"לית רשות החשמל, נורית גל, כי הרשות בוחנת את תעריף ההולכה החדש בהתאם לתכנית הפיתוח המתגבשת בתאום עם חברת החשמל.

יו"ר רשות החשמל אסף אילת (בתמונה) אמר בכנס כי בכוונת הרשות לשנות את מבנה המכרזים החדשים לייצור חשמל באופן שבו המציעים יתחרו על מחיר החשמל ולא על מהירות ההקמה. היצרנים החדשים לא יקבלו הבטחה למחיר והמחיר ייקבע בהתאם לתוצאות המכרז. הרשות פועלת להבטיח ליצרנים מחיר קבוע לרכישת הקרע ממנהל מקרקעי ישראל, כדי למנוע אפשרות שצרכני החשמל ייאלצו לממן מחירי קרקע ספקולטיביים.

שר האנרגיה יובל שטייניץ שפתח את הוועידה הודה שיש קושי לגייס משקיעים חדשים למשק האנרגיה נוכח הקושי למצוא לקוחות לגז. שטייניץ אמר שנמשכים המגעים לייצוא גז לטורקיה במקביל לבדיקה הנערכת בקשר להנחת צינור גז לאירופה.

היזם גדעון תדמור, יו"ר חברת האנרגיה נאוויטס אמר בוועידה כי ההזדמנויות הגדולות בשוק האנרגיה העולמית נמצאות בארצות הברית, שם נפתח חלון הזדמנויות עקב ירידת מחירי האנרגיה. תדמור אמר כי הוא מאמין שיש בישראל פוטנציאל לתגליות נוספות ולכן יש ליצור את התנאים להבאת חברות אנרגיה נוספות שיבואו לקדוח בישראל. לשם כך יש לבנות תשתיות נוספות בים, במימון המדינה.

הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ BDO , חן הרצוג, קרא להגברת השימוש בגז. "לא יתכן שמדינה שהיא מספר 4 ב OECD ביתרות גז לאדם תהיה במקום האחרון בשימוש ברכב חשמלי וברכב מונע בגז." אמר הרצוג. הרצוג טען שכשלון המכרז למפעל האמוניה נגרם בשל היעדר ראיה רחבה של היכולת לנצל את היתרון היחסי של ישראל בתחום הגז.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy