פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
רציו מכחישה שתדלנות בטורקיה
29/06/2017 12:45

האתר באזפיד מפרסם תכתובות המעידות כי חברת רציו, השותפה במאגר לווייתן, שכרה את שירותיו של איש עסקים טורקי על מנת שיקדם עסקה ליצוא גז טבעי ממאגר לווייתן לטורקיה. לטענת מימנה רציו את ביקורו בישראל של איש העסקים, קמיל אקים אלפטקין, שהשתתף בוועידת האנרגיה שהתקיימה בנובמבר האחרון בתל אביב.

רציו שילמה לאלפטקין כסף שהועבר לחשבונה של חברה בשליטתו, הרשומה בהולנד. על פי פרסומים בארצות הברית שילם אלפטקין 530 אלף דולרים לחברת לובינג של מייקל פלין, לשעבר יועץ לנשיא דונלד טראמפ, על מנת לגייס את עזרת הממשל האמריקאי בקידום העסקה.  החוזה בין הצדדים הסתיים בחודש פברואר האחרון.

בשותפות רציו, נשלטת על ידי משפחות לנדאו ורוטלוי ומנוהלת על ידי יגאל לנדאו (בתמונה). בשותפות הכחישו את הטענה שהשותפות שכרה את שירותיו של אלפטקין. גורמים בענף האנרגיה טוענים שגם בצד הטורקי יש אנשי עסקים רבים המקווים להרוויח מעסקת גז בין ישראל וטורקיה ויתכן שאלפטקין פעל בשירות אנשי עסקים אחרים, לאו דווקא ישראלים.

עיסקת הגז עם טורקיה מתעכבת למרות עניין רב של אנשי עסקים טורקים וישראלים במיזם, ככל הנראה בשל היחסים המדיניים הקרירים בין טורקיה לישראל. רגישות קיימת גם בגלל העובדה שצינור הגז בין שתי המדינות אמור לעבור במים הכלכליים של קפריסין ופיתוח לווייתן אמור להתבצע בשילוב עם פיתוח מאגר הגז הסמוך אפרודיטה, השייך לקפריסין.

לכתבה המלאה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy