פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
חברות האנרגיה יוצאות לחו"ל
29/06/2017 12:47

בעוד שישראל מתקשה לפתח את פעילות החיפושים בים, מרחיבות חברות האנרגיה הישראליות את פעילותן בחו"ל. שותפות מודיעין אנרגיה שבשליטת צחי סולטן דיווחה הבוקר כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת זכויות נפט בשלושה פרויקטים במחוז Kern בקליפורניה שבארה"ב, המתווספים לפרויקטים הקיימים Mountain View ו-Grapevine. לפי הדיווח, המשא ומתן שמנהלת השותפות, ביחד עם שותפים, מתקיים עם "אחת מחברות הנפט המובילות בקליפורניה, אשר לה עתודות של מאות מיליוני חביות והיא נמנית על חמש מפיקות הנפט הגדולות במדינה".

מודיעין אמורה לקבל זכויות בשלושה פרוספקטים (מבנים גיאולוגיים) שנבחרו מתוך יותר מעשרה פרוספקטים שבבעלות חברת הנפט, ללא תשלום וללא כיסוי הוצאות עבר, כאשר התמורה תהיה במימון פעילות הקידוח הראשונית. עם זאת, הזכויות בפרויקט כפופות לחובת תשלום תמלוגים בשיעור 20% לצדדים שלישיים.

שותפות הזדמנות ישראלית שבשליטת אורי אלדובי ואורי הלמן הודיעה אתמול על רכישת 10 בארות נפט בצפון דקוטה בארצות הברית. השותפות מתכוונת לבצע כבר השנה שני קידוחי פיתוח באזור ובשנה הבאה יבוצעו שני קידוחים נוספים. מודיעין רוכשת 67% מהזכויות בשדה, ו-25% נוספים יישארו ברשות המוכרת, חברת תארסטון אנרג'י. ביתרת המניות יחזיקו הזדמנות קפריסאית, הנשלטת על ידי סולטן וחברת רדיאן פרטנרס. עלות ההשקעה הנדרשת במיזם נאמדת ב-115 מיליון דולר. בקופת הזדמנות ישראלית, הפעילה בעיקר בצפון אמריקה, יש היום כ-16 מיליון דולר.

לכתבה המלאה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy