פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הנפקת נאוויטס הושהתה
02/07/2017 15:12

הליכי ההנפקה של חברת נאוויטס שבשליטת גדעון תדמור (בתמונה) עוכבו נוכח היעדר ביקוש מצד משקיעים מוסדיים. השלב המוסדי בהנפה נפתח ביום חמישי אולם החתמים החליטו שלא לפתוח את המעטפות ובכך נעצרה ההנפקה. גורמים המקורבים להנפקה אמרו הבעיה העיקרית היתה ניסוח שטרי הנאמנות ולאחר שינוי הניסוחים המשפטיים ניתן יהיה לחדש את ההליכים.

 | חדשות האנרגיה |

מנהלי ההנפקה יבחנו בימים הקרובים את המשך צעדיהם וקיימת אפשרות לשינוי תנאי ההנפקה. בשלב הראשון אמורה היתה נאוויטס להנפיק שתי סדרות של אגרות חוב בהיקף של 130 מיליון דולר. ההנפקה החלה בתנאים לא אופטימלית, נוכח ירידות חדות במחירי הנפט וחששות לירידה נוספת בהשקעות בענף הנפט. איגרות החוב מיועדות לממן השקעה בקידוח באקסקין במפרץ מקסיקו – קידוח עמוק במיוחד בעומק של יותר משמונה קילומטרים. התשקיף כלל הערה לגבי איכותו של סלע המשקע בשכבת המטרה ושיעור ההפקה הנמוך הצפוי ממנו. משמעות הנתונים היא שקיים סיכון משמעותי לרווחיות הפיתוח של המאגר.

במאגר באקסקין כמות נפט הנאמדת ב-486 מיליון חביות. המאגר התגלה בשנת 2006 וחברת שברון השקיעה כמיליארד דולר בקידוחי החיפושים וקידוחי האימות. אולם החברה החליטה שלא לפתח את המאגר נוכח עלויות הפיתוח הגבוהות והמשבר בענף. המצב יצר לכאורה הזדמנות לנאוויטס שנכנסה לשותפות שהוקמה לפיתוח באקסקין, כנגד התחייבות להשתתף בהוצאות הפיתוח העתידיות ומבלי שתצטרך לשלם עבור הוצאות האקספלורציה הגבוהות שהיו טרם כניסתה למיזם.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy