פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אזהרת סייבר למערכות אנרגיה
02/07/2017 15:14

המשרד להגנת המולדת בארצות הברית והבולשת הפדרלית (FBI) הזהירו מוסדות וארגונים מפני אפשרות להתקפת סייבר על חברות ועסקים בתחומי האנרגיה ובמיוחד כורים גרעיניים. האזהרה התפרסמה ביום שישי. והיא מתבוססת ככל הנראה על מתקפת פישינג וירוסים המופצים באמצעות דואר אלקטרוני. החשש העיקרי הוא מחדירת וירוסים באמצעות גורמים פריפריאליים המחברים לארגוני האנרגיה.

 | חדשות האנרגיה |

לא נמסר מידע על חברות אנרגיה שהותקפו או על נזקים שנגרמו בפועל. האזהרה עוררה עניין רב על רקע מתקפות הכופר האחרונות על ארגונים וחברות במערב. המתקפה האחרונה נערכה ביום שלישי האחרון ומקורה היה ככל הנראה באוקראינה. המתקפה התחזתה להיות מתקפת כופר אולם בפועל התברר שהיתה זו למעשה מתקפה מסוג "ווייפר" שמטרתה העיקרית היתה מחיקת קבצים בארגונים המותקפים. על פי חלק מהחוקרים היתה זו מתקפה של ארגון במסגרת סוג של תרגול או בחינה של מערכות הגנה.

מערכות אנרגיה נתונות באופן מתמיד למתקפות מאורגנות של גורמים עוינים, במטרה לקבל מידע מודיעיני, לפגוע במערכות באופן מידי או להכשיר פגיעה עתידית באמצעות תזמון או הוראת התקפה. עד כה לא נרשם מקרה של פגיעה משמעותית במערכות ייצור או הולכה.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy