פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ONGC לא תגיע לישראל
18/07/2017 22:10

חברת האנרגיה ההודית ONGC מתעניינת בחיפושי גז באגן המזרחי של הים התיכון, אבל לאו דווקא בישראל. החברה ההודית מנהלת את פעילותה הבינלאומית באמצעות החברה הבת, ONGC וידש. בתמונה: שר האנרגיה יובל שטייניץ ועמיתו ההודי פרדהן

 | חדשות האנרגיה |

החברה מתכוונת להשתתף במכרזי הרישיונות החדשים לבלוקים 1,4,8,9 ו-10 בלבנון, ובמקביל העלה שר האנרגיה ההודי דרמנדרה פרדהן בשיחה עם שר האנרגיה יובל שטייניץ אפשרות שהחברה תבחן אפשרות להשתתף גם בתכנית פתיחת הים של משרד האנרגיה הישראלי. גורמים בענף האנרגיה מעריכים שקלושים הסיכויים שהחברה ההודית תשתתף בפועל במכרזים בישראל, נוכח הבקשה שהגישה להשתתף במכרזים בלבנון.  

אולם בעוד ששר האנרגיה ההודי הצהיר מפורשות על כוונת החברה הבינלאומית להגיש הצעה לרכישת רישיונות חיפושים בלבנון, נראה שההתייחסות לחיפושים בישראל היתה כללית בלבד, ונאמרה בעיקר כדברי נימוסים במסגרת שיחות בין שר האנרגיה שטייניץ לעמיתו ההודי. השר ההודי נפגש כמובן עם שר האנרגיה הלבנוני קסר אבו חליל טורקי במסגרת הוועידה שהתקיימה באיסטנבול ובעקבות הפגישה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לפגישה יש חשיבות בהקשר להשתתפותה של ONGC וידש במכרז הקרוב של רישיונות חיפושים מול חופי לבנון". החברה אף החלה בצעדים מעשיים לקראת ההשתתפות במכרז, עברה את תהליך הסינון הראשוני שערכו הלבנונים והוכרזה, לצד חברות אחרות ככשירה להשתתף במכרזים. הפגישה של פרדהן עם שטייניץ, לעומת זאת, לא הניבה כל הודעה רשמית.

לידיעה על כוונת החברה להשתתף במכרזים בישראל אין כל אישור רשמי. החברה לא נמנתה עם המתעניינים בחיפושים בישראל במהלך שני הניסיונות שעשה משרד האנרגיה לאתר חברות שישתתפו בהליך פתיחת הים, והפרסומים על השתתפותה האפשרית עשויים אף לפגוע במאמציה לזכות במכרזים הלבנוניים.

המכרז הלבנוני צפוי להיפתח בסוף השנה וכ-50 חברות אנרגיה בינלאומיות הגישו בקשות להתקבל כמועמדות להשתתף בו. עתודות הגז מול חופי לבנון נאמדות על פי סקרים בכ-91 TCF. בניגוד למאגרי הגז הישראלים נהנית לבנון מגישה קלה יחסית לשוקי יצוא באמצעות טורקיה. במכרז הלבנוני משתתפות גם חברות הנמנעות בעקביות מקשר עם ישראל, ובהן חברות ערביות וחברת רויאל דאטש של האנגלית-הולנדית.

 

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy