פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
הושלמה הנפקת תמר פטרוליום
18/07/2017 22:13

דלק קידוחים הודיעה הבוקר על השלמת גיוס ההון לחברה החדשה "תמר פטרוליום". במסגרת הנפקת ההון התקבלו ביקושים של כ-250 מיליון דולר ממשקיעים בארץ ובעולם, מתוכם נענו להזמנות בשווי של 200 מיליון דולר. דלק קידוחים השאירה בידיה כ-40% מהחברה. הנפקת ההון שבוצעה לפי שווי של 330 מיליון דולר, מתווספת להנפקת חוב של כ- 650 מיליון דולר ובסה"כ הסתכמה תמורת המכירה בשווי של כ- 980 מיליון דולר.

 | חדשות האנרגיה |

כזכור, הנפקת החוב המוצלחת נערכה לפני כשבועיים, במסגרתה גויסו 650 מיליון $ (כ-2.2 מיליארד ₪) בעוד הביקושים עמדו על 4.3 מיליארד ש"ח- כמעט פי שניים מההיקף הגיוס המבוקש. ריבית החוב נקבעה על 4.69%. מניות החברה החדשה יחלו להיסחר כבר בראשית השבוע הבא.

"תמר פטרוליום" הינה חברה ייעודית אשר רוכשת 9.25% מאחזקותיה של דלק קידוחים במאגר תמר. החברה הונפקה במסגרת תכניתה של דלק להיפרד מהאחזקות העודפות שלה במאגר תמר, על פי מתווה הגז. סיום הנפקת החברה (הון וחוב), יחד עם שווי תמלוגי העל שהועברו לתמר פטרוליום, משקפים למאגר תמר שווי של כ- 12 מיליארד דולר.

את הגיוס מובילה הנהלת דלק קידוחים, בראשות המנכ"ל, יוסי אבו והמשנה למנכ"ל, יוסי גבורה. עורכי הדין המלווים את ההנפקה הם דן הכהן, שיראל גוטמן עמירה ואורי רוזנברג ממשרד אגמון רוזנברג הכהן, ורואי החשבון המלווים הם שלמה ויוסי אלפיה מ-E&Y ישראל וניסים יהושוע מ-BDO.

את גיוס החוב במשק המקומי מוביל קונסורציום חתמים בראשות לידר ובשילוב ברק קפיטל, אקסלנס, דיסקונט חיתום וחברת ווליו בייס.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים (בתמונה): "סיום הנפקת "תמר פטרוליום" מאפשר יציאתה לדרך של חברת אנרגיה חדשה בישראל, המעניקה למשקיעים חשיפה ישירה לתזרים המזומנים של מאגר תמר. נביא בקרוב בפני דירקטוריון דלק קידוחים המלצה ביחס לחלוקת רווחים בהתאם למחויבות השותפות והכללים המקובל

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy