פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
לוויתן מחליפה אסדת קידוח
19/07/2017 20:53

דלק קידוחים דיווחה הבוקר כי בימים הקרובים יסתיים קידוח ההערכה "לוויתן 5", שהחל במארס השנה. הקידוח, המרוחק כ-10 ק"מ מקידוחים אחרים בשדה, אישש את הערכת שותפי לווייתן בדבר קיומו של גז טבעי בשלושת יחידות המאגר העיקריות (חולות A, B ו-C), גם באזור מרוחק זה של השדה.

 | חדשות האנרגיה |

בהמלצת נובל אנרג'י החליטו שותפי לוויתן כי עם סיומו של קידוח "לוויתן 5" תשוחרר אסדת הקידוח, ה- Atwood Advantage, ואת סיום פעולות הקדיחה בשדה תבצע אסדה אחרת, בעלות נמוכה משמעותית מהאסדה הנוכחית, החל מהרבעון הראשון של שנת 2018.

ה-Atwood Advantage, שהגיעה למים הישראליים בסוף 2016, קדחה והשלימה את קידוח תמר-8, שמפיק מזה 3 חודשים. לאחר מכן, קדחה את חלקו העליון של קידוח לווייתן 7 וכעת סיימה את מלוא קידוח לווייתן 5. עלות הקידוחים בלווייתן הסתכמה ב-106 מיליון דולר.

עם הגעתה תקדח אסדת הקידוח החדשה את חלקו התחתון של קידוח "לוויתן 7" וקידוח נוסף בקידוח "לוויתן 3", וכן תשלים את הפעולות הנדרשות לחיבור הקידוחים למערכת ההפקה של לוויתן.

אסדת הקידוח החדשה תהא כשירה, בין היתר, לקדוח למטרות עמוקות, אם וככל שקידוח למטרות העמוקות בחזקות לוויתן יאושר על-ידי שותפי לוויתן.  

קידוחי לוויתן מצויים כ-100 ק"מ מערבית לחיפה, במקום בו עומק הים מעל 1.6 קילומטרים. המאגר מצוי בעומק של כ-3.5 ק"מ מקרקעית הים, ועומקם הסופי של הקידוחים עומד על כ-5,200 מטרים מפני הים.

בעתיד תבוצע בכל הקידוחים השלמה (Completion) ולאחריו יחוברו הקידוחים למערך ההפקה של המאגר שיוקם, בהתאם לתכנית הפיתוח.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "פרויקט לוויתן מתקדם בהתאם ללוח הזמנים והתקציב שאושר מתוך מטרה להזרים גז טבעי למשק הישראלי ולייצוא עד סוף שנת 2019. החיסכון בעלויות אסדת הקידוח כתוצאה מהמכרז המוצלח שניהלו שותפי לוויתן הינו המשך לבחינה מתמדת של האפשרויות לייעל ולחסוך בעלויות הפרויקט".

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy