פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
רפק התקשרה עם אנרג'יאן
19/07/2017 20:55

חברת אנרג'יאן היוונית, ברשות מתיוס ריגאס (בתמונה) עושה צעד נוסף לכניסה לשוק הגז הישראלי: החברה חתמה על מזכר הבנות למכירת גז לשתי תחנות הכוח הקטנות יחסית שמתכננת חברת רפק להקים בצפון הארץ. רפק דיווחה הבוקר על ההסכם מבלי לציין את שמו של ספק הגז אולם מבדיקה עולה שהספקית היא חברת אנרג'יאן, שתספק את הגז ממאגר כריש.

 | חדשות האנרגיה |

רפק חתמה בעבר על הסכם בלתי מחייב לרכישת גז ממאגר לווייתן. חברת אנרג'יאן מציעה ללקוחותיה גז במחיר תחרותי של 4-4.5 דולר ליחידת חום, לעומת מחיר של כ-6 דולר ליחידת חום שגובה שותפות תמר מחברת החשמל. מאגר לווייתן אמור להתחיל לספק גז לקראת סוף 2019 והוא מציע ללקוחותיו העתידיים גז במחירים הדומים לאלה שמציע אנרג'יאן. הלקוח העיקרי של לווייתן עד כה היא חברת החשמל הירדנית שחתמה על הסכם אספקה במחיר שלא פורסם רשמית.

ההסכם של רפק עם אנרג'יאן הוא לתקופה של 17 שנה, החל מתחילת הזרמת ממאגר כריש. על פי ההערכות תתחיל אנרג'יאן לספק גז ללקוחותיה בשנת 2020. אנרג'יאן אינה חותמת לעת עתה על חוזים מחייבים מפני שהיא טרם צברה את כמות ההזמנות המינימלית הנדרשת לצורך פיתוח מאגר כריש ועדיין לא הודיע על התחייבות השקעה (FDI) בפיתוח המאגר. תחנות הכוח שמתכננת רפק  הן בהספק של כ-70 מגה וואט כל אחת. התחנה באלון תבור מיועדת לספק חשמל למפעלי המזון של תנובה והתחנה ברמת גבריאל תספק חשמל למפעל נילית. יתרות התפוקה ככל שיהיו יסופקו למפעלים אחרים באזור.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy