פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אושרו הקלות למתקנים קטנים
25/07/2017 21:44

תקנות המס המקלות עם יצרנים ביתיים של אנרגיות מתחדשות אושרו בוועדת הכספים כשנה לאחר שאושרו על ידי הממשלה. ועדת הכספים אישרה תקנות הקובעות פטור מהגשת דו"ח לצרכי מס הכנסה ורישום לצורך מע"מ למי שמוגדר 'צרכן ביתי', שמייצר חשמל לשימושו האישי ואף מוכר עודפים לחברת החשמל וכל זאת עד למחזור עסקאות כולל של 99 אלף ₪, במחירי 2016.

 | חדשות האנרגיה |

כמו-כן אישרה הוועדה תקנות נוספות המגדילות את הפחת המואץ למתקנים המייצרים חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, שישתלבו במונה נטו של רשות החשמל, מ-20% ל- 25% למשך ארבע שנים. הפחת המואץ מאפשר ניכוי במס בעד הירידה בשוויין של המערכות עם הזמן ומהווה תמריץ חשוב להשקעה בתחום. תחולת התקנות היא רטרואקטיבית בחל מה- 1.1.16. נציג רשות המיסים, ברוך משולם, הסביר, כי "המטרה היא להקל על יצרני חשמל פרטיים, הן בביורוקרטיה, פטור מהגשת דיווחים לרשות המיסים והקלות על הכנסות שנובעות מהשקעות באנרגיות מתחדשות".

חברי ועדת כספים בירכו את רשות המיסים על הבאת התקנות וקראו להוסיף תמריצים נוספים ליצרני חשמל קטנים/פרטיים שיתקינו התקנים פוטו-וולטאיים וכן על מערכות אחרות כגון טורבינות רוח קטנות, שנועדו להפקת אנרגיה חשמלית בלא צורך בהקצאת קרקעות, ייצור חשמל מבוזר וקרוב לצרכנים, מה המצמצם את תופעת איבוד החשמל ברשת ההולכה הארצית, שימוש בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה, תהליך התקנה פשוט ויעיל. עוד אמרו חברי הכנסת, כי "בייצור חשמל עצמאי יש יתרון גדול במיוחד בשעות השיא, שכן זה יכול להפחית את העומס על הרשת הארצית" וקראו לרשות המיסים לבחון הקלות והטבות נוספות למי שייבחרו להשקיע בהתקנת מתקנים דוגמת אלו.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרא להמשיך במגמה של הקלות, פישוט הליכים והגדלת הפטורים וההטבות למי שמוכנים להשקיע בהתקנת מערכות לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. כל הקלה או הטבה בנושא הזה היא חשובה ומהווה צעד ממשי בקידום המדיניות של הגברת השימוש באנרגיות ירוקות, הפחתת זיהום ויעילות אנרגטית. ככל שתופחת הביורוקרטיה על השימוש באנרגיות מתחדשות, תגדל האטרקטיביות בהתקנת המערכות ויותר אנשים ייכנסו לתחום.  

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy