פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
כמה שווה הפסקת חשמל
30/07/2017 22:45

המדינה מבקשת להעריך את הנזקים הצפויים למשק כתוצאה מהפסקת חשמל, אולם המכרז הסתבך ולבסוף נדחה. ההערכה נדרשת על מנת לגבש את תכנית ההשקעות ולהעריך את היקף ההשקעות הנדרש במערכת. על פי תנאי המכרז לא נדרשו המעריכים לאמוד את הנזק הכספי העשוי להגרם כתוצאה מהפסקת חשמל במשקי בית, אלא רק את הנזק שייגרם לאירגונים וחברות עיסקיות.

החישוב האחרון של עלות אי־אספקת חשמל למשק נערך ב–2005, הוצג ב–2007 ועודכן ב–2011 (בלי לערוך ניתוח מעמיק חדש). נוכח חשיבות המחקר והשלכותיו הכספיות האדירות, הוחלט במשרד האנרגיה להתחיל בעריכת מחקר חדש. ואולם המכרז לביצוע המחקר לווה בשבועות האחרונים בטענות ל"שטחיות", שנובעת כנראה משיקולי חיסכון — ואף בטענות להטיה מכוונת של התוצאות. זאת לכאורה, במטרה להפחית באופן מלאכותי את אומדן הנזק שייגרם למשק כתוצאה מאי־אספקת חשמל.

מבקר המדינה העיר ב–2009 כי משרד האנרגיה וחברת החשמל התבססו במשך 15 שנים על אותו אומדן עלות אי־אספקה היסטורי ולא מעודכן, מה שאיפשר להם לדווח לציבור כי ההפסד שנגרם למשק כתוצאה מהפסקת החשמל הגדולה ביוני 2006 הסתכם ב–700 מיליון שקל. ואולם לפי הנתונים המעודכנים, הנזק שנגרם למשק הגיע ל–3 מיליארד שקל.

לכתבה המלאה

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy