פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
חשש למחסור בגז בישול
14/08/2017 21:18

עבודות התחזוקה השנתיות במערכות תמר מאיימות שוב על אספקת הגז הסדירה. מנהלי תמר הודיעו על כוונתם לערוך בחודש הבא פעולות תחזוקה בצנרת וכתוצאה מכך צפויה אספקת הגז להצטמצם. בתי הזיקוק הודיעו בתגובה על צמצום של 35% באספקת גז בישול, בין היתר כדי להשתמש בגז כתחליף לגז הטבעי. על פי התחזית יופסק ייצור גז הבישול (גפ"ם) למשך 24 ימים. המחסור בגז עשוי להיות מורגש בחודש אוקטובר.

הצמצום באספקת הגז עשוי לגרום גם לצריכה מוגברת של סולר לייצור חשמל – וכתוצאה מכך עשויה כמות הזיהום של תחנות הכוח של חברת החשמל לעלות וכן גם עלויות הייצור.

יצויין  עם זאת שמדובר באירוע שגרתי החוזר על עצמו מידי שנה ובפועל לא נגרמו עד כה שיבושים של ממש באספקת גז הבישול. האירוע האחרון היה בחודש ינואר: בעקבות ההודעה המוקדמת נערכו ספקי הגז בעבר כדי למנוע תקלות ותקופת השיפוצים הסתיימה בשלום.

לטענת מקורות בענף האנרגיה, היערכות מקדימה להקטנת הייצור המקומי תמנע פגיעה בצרכנים הביתיים, כפי שכבר מנעה בעבר  על ידי הגברת יבוא הגפ"מ מחו"ל והרחבת פתרונות המיכול לאחסון מלאי מראש. עם זאת, בשל כשלי השוק שמהם סובל שוק הגפ"מ בישראל — תלות בעייתית במקשר הימי בחוף קצא"א, לצד היעדר פתרונות אחסון מספיקים — צפויה פגיעה משמעותית בחברות שיווק הגפ"מ הקטנות, שנשענות על בזן ונעדרות יכולת יבוא.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy