פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
צמצום בהערכת העלויות בבקסקין
14/08/2017 21:19

הערכת עלויות מעודכנת לתכנית פיתוח בקסקין: צפויה הפחתה משמעותית של 105 מיליון דולר בעלות פיתוח שלב 1א' של הפרויקט, שצפוי להתחיל להפיק ב-2019. נאוויטס בקסקין מימון, חברה בשליטת גדעון תדמור השותפה ביזם, מדווחת כי מפעילת פרויקט בקסקין, חברת LLOG ביצעה הערכת תקציב מעודכנת לשלב 1א' בתכנית הפיתוח של תגלית הענק בקסקין בארה"ב.

 | חדשות האנרגיה |

עלות הפרויקט קטנה בכ-15% וצפויה לעמוד על כ-592 מיליון דולר לעומת התקציב המאושר של כ-697 מיליון דולר, חיסכון של 105 מיליון דולר. המאגר צפוי להתחיל להפיק במחצית השנייה של שנת 2019. יו"ר נאוויטס תדמור: "הירידה הצפויה בעלויות הפיתוח ממחישה את חלון ההזדמנויות הייחודי במפרץ מקסיקו, ארה"ב"   

נאוויטס השלימה במהלך חודש יולי הנפקה של שתי סדרות אג"ח בדירוג A-  של מעלות S&P בהיקף כולל של 131 מיליון דולר (472 מיליון שקל), לצורך העמדת חלקה (5%) וחלקה של LLOG (13.7%) בעלות הפיתוח של שלב 1א' בפרויקט בקסקין. חלקן של נאוויטס ו-LLOG בתקציב הפיתוח עומד על כ-130 מיליון דולר, אך לאחר הירידה בהערכת עלות הפיתוח, חלקן של נאוויטס  ו-LLOG בעלויות המוערכות יעמוד על 111 מיליון דולר, ירידה של 19 מיליון דולר.

על פי תכנית הפיתוח המעודכנת, המאגר יתחיל להפיק כבר במחצית השנייה של שנת 2019.  

החיסכון בעלויות הפיתוח מקטין את הסיכון בפרויקט ומשפר את התשואה הפוטנציאלית על ההשקעה בו.

לדברי תדמור: "פיתוח פרויקט בקסקין ממשיך להתקדם בתנאים מצוינים שממחישים את חלון ההזדמנויות הייחודי במפרץ מקסיקו בארה"ב. הירידה בהערכת עלויות הפיתוח של הפרויקט היא פועל יוצא של התנאים השוררים כיום בשוק האנרגיה בשילוב עם אופטימיזציה של תכנית הפיתוח תוך שימוש בתשתיות קיימות במפרץ מקסיקו".

שותפות הגז-נפט נאוויטס פטרוליום היא שותפות אנרגיה המתמחה באיתור ופיתוח נכסי נפט וגז בצפון אמריקה – באזור מפרץ מקסיקו, ארה"ב ובקנדה. השותפות מחזיקה ב-11 נכסים במפרץ מקסיקו, ארה"ב, בעלי פוטנציאל כולל של 194 מיליון חביות (BOE) המתאפיינים בעלות נמוכה ובסיכון נמוך יחסית, וכן ב-5% מהזכויות בתגלית בקסקין. כמו כן, לשותפות זכויות ברישיון אקספלורציה 'בלוק 7' במזרח קנדה, בו היא שותפה יחד עם קבוצת דלק.

LLOG Exploration מפעילת פרויקט באקסקין ושותפתה של נאוויטס היא מחברות האנרגיה המובילות בארה"ב, לה התמחות וניסיון של עשרות שנות בפעילות במפרץ מקסיקו, ארה"ב. LLOG ביצעה משנת 2002 למעלה מ-350 קידוחים ימיים, והיא אחת המפיקות הגדולות במים העמוקים של מפרץ מקסיקו. LLOG גם זכתה השנה בפרס מטעם ה-Offshore Technology Conference על הישגים יוצאי דופן, "העלויות, משך הזמן מהתגלית עד להפקה, התנהלות בטיחותית, אמינות ועמידה בדרישות הרגולציה".

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy