פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
משלחת אנרגיה הגיעה מהודו
22/08/2017 21:29

משרד האנרגיה מארח משלחת של פקידים בכירים ומנהלי חברות ממשלתיות מהודו. המשלחת התקבלה על ידי בכירים במשרד האנרגיה ובראשם מנכ"ל המשרד שאול מרידור.

 | חדשות האנרגיה |

הביקור מתקיים בעקבות פגישתו של שר האנרגיה יובל שטייניץ עם עמיתו, שר האנרגיה ההודי דרמנדרה פרדהן. ממשרדו של שטייניץ נמסר כי עם בכירי חברות האנרגיה נמנים גם מנהלים המתעניינים במכרזים שפרסם משרד האנרגיה לחיפושי גז ונפט מול חופי ישראל. משרד האנרגיה פתח את המכרזים לפני קרוב לשנה אך הן לא עוררו עניין בקרב חברות האנרגיה בינלאומיות. למרות העניין הרב שגילו החברות במכרזים דומים שקיימו לאחרונה לבנון וקפריסין, מעריכים שבישראל יוגשו לכל היותר שתיים עד שלוש הצעות בלבד לחיפושי גז. הסיבות לעניין המוגבר הוא היעדר שוק מקומי לגז והקשיים בחתימה על חוזים ליצוא למדינות שכנות כמו מצרים וקפריסין.

בחודש שעבר נפגש שטייניץ עם עמיתו ההודי פרדהן, הציג לו את תכנית החיפושים הישראלים ופרדהן השיב שההודים יבחנו השתתפות בחיפושים בישראל. בעקבות הפגישה הוחלט על הקמת צוותי עבודה משותפים לקידום שיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומי האנרגיה. כמו כן פורסמה ידיעה שחברת האנרגיה ההודית הבינלאומית ONCG מתכוונת להגיש הצעה לרישיון חיפושים אולם מקורות בחברה סירבו לאשר את הידיעה. ONCG הגישה בקשה להשתתפות בחיפושי גז בלבנון ובענף האנרגיה מעריכים שלא סביר שלבנון תאשר בקשה של חברה המשתתפת במקביל בחיפושים בישראל. עם זאת הגיעו השבוע לישראל נציגים של מספר חברות אנרגיה אחרות ובהן OVL, חברת האם של OGNC, הינדוסטאן פטרוליום, בהאראט פטרוליום BPCL, OVL, ואינדיאן אויל IOCL. יצויין שהודו עצמה נערכת למבצע גדול של חיפושי גז מול חופיה ובמבצע החיפושים משתתפות כל חברות האנרגיה ההודיות. היחסים המסחריים בין שתי המדינות מבוססים בעיקר על יצוא נשק ישראלי להודו, שהיא רוכשת הנשק הגדולה בשוק הבינלאומי. בעקבות ביקוש ראש ממשלת הודו בישראל לפני כחודשיים נעשה מאמץ לפתח את הקשרים העסקיים בין שתי המדינות. ההודים מתעניינים בעיקר בטכנולוגיות ומערכות ישראליות בתחום התשתיות והאנרגיות המתחדשות.  

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy