פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
ישראמקו נוטשת את רישיון דניאל
22/08/2017 21:39

שותפויות מודיעין וישראמקו הודיעו רשמית על החזרת רישיונות דניאל. דניאל הוא על פי ההערכות מאגר קטן יחסית שהיקפו נאמד בחמישה מיליארד מ"ק (5 BCM ) של גז טבעי. ההחלטה על החזרת הרישיונות היתה צפויה והיא התקבלה נוכח עלויות הפיתוח הגבוהות, חולשת השוק המקומי ויכולת התחרות הנמוכה של מאגרים קטנים יחסית מול המאגרים הגדולים יותר.

 | חדשות האנרגיה |

ניסיונות הממשלה לפתח את שוק הגז המקומי מעבר לצריכת תחנות הכוח לא כלו עד כה יפה ופוטנציאל השוק בשנים הקרובות נאמד ב-10 עד 12BCM . מאגר דניאל קטן מכדי לחתום על הסכמי יצוא משמעותיים וממילא מתקשים גם המאגרים הגדולים למצוא קונים ליצוא פוטנציאלי של גז ישראלי.

מאיגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז נמסר: ״משרד האנרגיה חייב לבצע את ההתאמות הרגולטוריות הנדרשות שיובילו לפעילות מחודשת בתחום האקספלורציה בישראל, תוך יצירת תמריצים שיעודדו פעילות של חברות אנרגיה ישראליות ומפעילים זרים. אין ספק שלישראל יש פוטנציאל לתגליות גז ונפט משמעותיות במים הכלכליים שלה, אך התנאים הרגולטוריים הנוכחיים פוגעים ביכולת להגביר את התחרות במשק הגז״.

מניות הגז עלו ביום ראשון בבורסה בעקבות ביקושים גבוהים. הגורם להתעוררות בענף היה פרסום של סוכנות בלומברג על פיה מנהלת חברת רויאל דאטש של מגעים לרכישת גז ישראלי עבור מתקן ההנזלה שלה במצרים. לרויאל דאטש של מתקן הנזלה שקיבלה לידיה לפני שנתיים בעקבות המיזוג עם חברת בריטיש גז. על פי הידיעה מנהלת החברה מגעים לרכישת 5 BCM של גז טבעי בעיסקה משותפת עם תמר ומאגר אפרודיטה, בו שותפה גם רויאל דאש של לצד דלק הישראלית ונובל אנרג'י. הידיעה מעוררת עניין גם נוכח העובדה של רויאל דאטש של, חברה אנגלו-הולנדית, נמנעה בעקביות מכל קשר ישראלי. נציגי החברה נמנעו גם מלהשתתף במצגות שנערכו במסגרת תכנית פתיחת הים לחיפושי נפט וגז. בשוק האנרגיה מעריכים שהסיבה למדיניותה של רויאל דאטש של היא העסקים הענפים שיש לה במדינות ערב והחוזים הגדולים שהם היא מתעניינת באירן.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy