פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הקיבוצים ובירן מאבדים את אחזקתם בקבוצת אלון
29/09/2017 12:51

קבוצת אלון צפויה להצטרף בימים הקרובים לשורה של חברות אחזקה נוספות במשק, ששקעו בעקבות ניהול כושל, רכישות ממונפות וקושי בתכנון אסטרטגי ארוך טווח. שרגא בירן ניסה לבצע בימים האחרונים "הנפקת בזק", של כ–120 מיליון שקל במניות, כמהלך אחרון לפני שיאבד את החברה למחזיקי האג"ח שלהם חייבת אלון כ–1.6 מיליארד שקל. ההנפקה כשלה ואם בירן לא יזרים בעצמו או באמצעות גוף חיצוני תוך שלושה ימים כ–120 מיליון שקל — הוא יאבד את אלון באופן סופי.

קבוצת אלוןמחברת האחזקות הגדולות והמרכזיות בישראל, שנוסדה בתחילת שנות ה–90, מחזיקה בענף האנרגיה בחברות תדלוק (דור אלון), בגז ביתי (דורגז), במאגר הגז תמר (אלון חיפושי גז), וכן בבתי זיקוק ובתחנות תדלוק בארה"ב (אלון USA), בקמעונאות (מגה, שפע שוק, AM:PM ורשת כלי הבית נעמן), בנדל"ן (רבוע כחול נדל"ן), בתקשורת (אלון סלולר, (You Phone , בנתח מחברת כרטיסי האשראי דיינרס (12.5%) ובתשתיות (29% במפעילה של כביש 6),

מקורב לקבוצת אלון אמר אתמול כי "בירן מסיים את ההשקעה באלון, בלי תספורת למחזיקי האג"ח, ובלי שקיבל פרוטה מהחברה מאז 2007. מחזיקי האג"ח עוד יוכלו לקבל חזרה את מלוא החוב, וכבעלי מניות יוכלו ליהנות מאפסייד של מאות מיליוני שקלים".

לכתבה המלאה

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy