פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
המדינה הקצתה 4 מיליארד ש"ח למיחזור והפקת אנרגיה מפסולת
12/01/2018 17:18

הקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה אישרה תמיכה של כ-4 מיליארד שקלים להקמת מתקנים למיון, מחזור והפקת אנרגיה מפסולת. התוכנית שאושרה היא אחת ההשקעות הגדולות ביותר אי פעם בפרויקטים סביבתיים בישראל. עם זאת, בכוונת משרד האוצר להעביר חלק מכספי הקרן לתקציב המדינה. השר להגנת הסביבה זאב אלקין הזהיר שהעברת כספי הקרן עשויה לסכן את מימוש התוכנית.

הארץ | צפריר רינת | 9.1.18

קרן הניקיון, שחבריה הם נציגי המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר והשלטון המקומי, אישרה את התמיכה במסגרת תוכנית אסטרטגית לטיפול בפסולת עד שנת 2030. יעדה המרכזי של התוכנית הוא להוריד עד שנת היעד את שיעור הפסולת המועברת להטמנה, מ-80% (השיעור הנוכחי) ל-26%.

התוכנית כוללת הקמה של שלושה מתקנים להפקת אנרגיה באמצעות שריפת פסולת בפריסה ארצית. כל אחד מהמתקנים יטפל ב-1,000 עד 1,500 טון פסולת ביום. במסגרת התוכנית יוקמו גם ארבעה מתקנים לטיפול בפסולת ביולוגית ברת פירוק שיטפלו בכ-600 טון פסולת ליום כל אחד. בחודשים הקרובים המשרד להגנת הסביבה יפרסם מכרזים וקולות קוראים לצורך הוצאה לפועל של התוכנית.

הכסף הקיים בקרן הניקיון ואמור לממן את התוכנית הצטבר באמצעות היטל הנגבה מרשויות מקומיות על כל טונה של פסולת המועברת להטמנה. בהצעת התקציב החדשה של משרד האוצר מוצע להעביר בשנת 2019  כ-500 מיליון שקלים מכספי הקרן לתקציב המדינה. כמו כן מוצע שהחל משנת 2020, סכום של עד חצי מיליארד שקלים שלא ינוצל במהלך שנת תקציב יועבר בסופה לתקציב המדינה. בתמורה תיתן המדינה לקרן סכום דומה בהרשאה להתחייבות לצורך ביצוע מטרות הקרן.

לכתבה המלאה

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy