פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
תשובה: "במדינה קיים פוטנציאל של נפט בעומק גדול ואני מאמין שיום אחד הוא יימצא"
28/02/2018 09:41

יצחק תשובה קיבל את פרס מפעל חיים בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה. "במדינה קיים פוטנציאל של נפטי בעומק גדול ואני מאמין שיום אחד הוא יימצא, ובין המחפשים נהיה גם אנחנו", אמר.

 כלכליסט | ליאור גוטמן |  27.2.18

מדברי יצחק תשובה בטקס: "יש לי את הכבוד להיות אתכם היום. אני מאחל שכל התוכניות של שר האנרגיה יובל שטייניץ יתגשמו. כבן הארץ הזו גדלתי ללא כפית של זהב ועם אהבה גדולה למדינה. במבט לאחור אני מוכרח להודות כשאתה מתחיל בלי כלום אתה מתחיל עם חלום, אבל אם זה בוער בך אתה מתחיל להגשים בעבודה קשה, התמדה ואמונה בריבונו של עולם על מנת להצליח. או כמו שהרצל אמר - אם תרצו אין זו אגדה". 

תשובה סיפר שכשהיה בן 12 נאלץ לצאת לעבוד כדי לעזור למשפחה. "היו ערבים שלא היה מה לאכול. סחבתי בלוקים וברזלים ולא בחלתי בשום עבודה. עבדתי ביום ולמדתי בלילות כדי לעזור לפרנס משפחה של 11 נפשות שחיה במעברה. הייתי חולם על מציאות אחרת והזדמנויות שיגיעו. כי חלומות אין להם גבולות או מגבלות והאמנתי ביכולת שלהם להתגשם. אסור לאבד תקווה אף פעם. עליתי מלוב לאחר פרעות שם שלקחו לצערי חלק מפני משפחתי. עלינו כדי להגשים חלום של בניית הארץ, המשק והכלכלה".
 
תשובה פרט תחנות שונות בחייו לרבות תרומות לקהילה ושיקום אסירים לאורך 5 שנים, בעיקר באזור נתניה. "לאחר העלייה מחבר העמים נקראתי לדגל ובניתי דירות בכל הארץ ובסוף שנות ה-90 כשאף אחד לא האמין שניתן למצוא גז - ואחרי 400 קידוחים עקרים - מצאנו את ים תטיס שהחלה להזרים גז ב-2004. לא ויתרנו ולא הרמנו ידיים. ב-2009 בן לילה ישראל הפכה לעצמאית אנרגטית עם גילוי מאגר תמר. כולם שאלו איך לכל המדינות באזור יש אנרגיה ולנו אין - אז יש. ב-2010 מצאנו את מאגר לווייתן, המאגר הכי גדול בעולם שהתגלה באותו עשור. ב-2019 הגז הזה יזרום ואני מקווה שהוא יביא לשלום עם שכינינו. 
 
לסיום דבריו התייחס לתוכניות להקים מפעל אלומיניום בנגב באמצע העשור הבא והעריך שמפעל מסוג זה, אם יקום, יעסיק 1,500 איש.
 
 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy