פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
נקמתו של טראמפ: אירופה מוצפת בנפט אמריקאי
28/04/2018 22:29

בזמן שמאמציו של ארגון אופ"ק לאזן את שוקי הנפט מתחילים לשאת פרי, יצרניות הנפט האמריקאיות הן אלו שקוטפות את הפירות - ומציפות את אירופה בכמות שיא של נפט גולמי.

 רוסיה וארגון יצואניות הנפט חברו יחד בשנה שעברה בצמצום משותף בתפוקה בהיקף של 1.8 מיליון חביות ביום, מהלך שלדבריהן אחראי ברובו לאיזון מחדש בשוק ואשר סייע לדחוף את מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט לרמתו הגבוהה זה ארבע שנים. כעת, מחירי הנפט הגבוהים יחסית הודות לצמצום התפוקה, לצד זינוק בתפוקה בארה"ב, מקשים על יצרניות נפט ברוסיה, ניגריה ומדינות אחרות למצוא קונים לנפט שלהן באירופה.

תפוקת הנפט של ארה"ב צפויה לטפס השנה ל-10.7 מיליון חביות ביום, ולהתקרב בכך לתפוקת יצרניות הנפט המובילות בעולם רוסיה וסעודיה. באפריל, אספקת הנפט מארה"ב לאירופה טיפסה לשיא של כ-550 אלף חביות ביום, לפי נתוני תומסון רויטרס.

בינואר עד אפריל, קפץ יצוא הנפט מארה"ב לאירופה פי ארבע לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ל-6.8 מיליון טון, או 68 מיכליות נפט אפרמקס גדולות, לפי אותם נתונים.

מקורות סחר אמרו כי יצוא הנפט מארה"ב לאירופה צפוי להמשיך לגדול, וכי כמות גדלה והולכת של נפט גולמי אמריקאי מגיעה לבתי זיקוק מחוץ לארה"ב, לא פעם על חשבון נפט גולמי ממדינות אופ"ק או רוסיה.

דה מרקר | רויטרס | 24.4.18


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy