פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
מרצדס נערכת לביצוע ניסוי רכב אוטונומי בארץ
17/05/2018 21:44

הרכב שייסע בכבישי ישראל ומיועד להגיע לארץ בהמשך השנה הנוכחית יצויד הן במערכות נסיעה אוטונומיות והן במערכת הנעה חשמלית. הניסוי ינוהל על ידי מרכז המחקר והפיתוח של דיימלר, החברה־האם של מרצדס בנץ, הממוקם בתל אביב.

 מרצדס בנץ מקיימת כיום  ניסויי רכב אוטונומי בכמה מדינות באירופה ובארה"ב. לאחרונה הודיעה החברה על תחילתם של ניסויים כאלה בספרד, שיבוצעו במרצדס EQ חשמלית. עם זאת, המכונית שתיבחן בישראל אינה צפויה להיות מדגם ה־EQ, אלא ככל הנראה מכונית מנהלים שתוסב לנשיאת הטכנולוגיה האוטונומית.

בשנה שעברה ביקר בישראל נשיא דיימלר דיטר זטשה לרגל פתיחת מרכז המחקר והפיתוח בארץ. הוא ציין אז כי "בכל הקשור בנהיגה אוטונומית, מכוניות מרצדס הן מכוניות מהנות. ולכן מבחינתנו נהיגה אוטונומית מהווה הזדמנות מעניינת ואנו נוקטים בשני כיוונים. בכיוון הראשון – אנו מעוניינים באינטגרציה אידיאלית של בטיחות ונוחות. בכיוון השני – אנו מאמינים שנהיגה אוטונומית תתחלק לרמות מחיר. כלומר בתחום זה נהיה גם רלוונטיים. הצוות שלנו מנטר את המתרחש בישראל בדרכים שונות ומחפש שיתופי פעולה ארוכי טווח. בעתיד ייתכן שגם נבצע רכישות".

 

כיום מוחזקים בישראל כמה רכבים אוטונומיים, בין היתר מתוצרת ג'נרל מוטורס, אך רכבים אלה אינם מותרים לעת עתה לנסיעה בכבישים ציבוריים. החברה היחידה שקיבלה עד כה אישור חוקי ומסודר ממשרד התחבורה הישראלי לביצוע ניסוי רכב אוטונומי היא מובילאיי.

כלכליסט | תומר הדר | 16.5.18

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy