פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
למה הארגונים הירוקים לא תומכים בהרחקת אסדת הגז?
16/07/2018 15:54

המאבק להרחקת אסדת הגז לעומק הים הולך וצובר תאוצה. כמיטב מסורת המחאה, עיר אוהלים קטנה הוקמה בסמוך למקום שבו מתבצעות העבודות להנחת הצינור שיוביל את הגז מהאסדה לחוף, אספות הסברה נערכות ברחבי הארץ, הרשת מלאה בסרטוני תמיכה במאבק, והמוחים גייסו אליו סלבס כמו השחקנים אלי פיניש ונלי תגר, שהעלתה סרטון מחאה מוצלח במיוחד שהפך ויראלי.

מנגד, חברות הגז עומלות בימים אלה על קמפיין הסברתי נגדי, שנועד להרגיע את התושבים ולהפיג את החששות שלהם מפעילות האסדה. החברות, כמו גם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד האנרגיה, בטוחים שהפחד של התושבים מפעילות האסדה הוא משולל יסוד.

לגרסתן, אסדת לווייתן מתוכננת על-פי תקנים בינלאומיים מחמירים וכמערכת סגורה - כלומר גזים מושבים לשימוש חוזר בתהליך. כחלק מההערכות לתקלות, יותקן באסדה לפיד. במצבים בלתי שגרתיים ינותבו הגזים לשריפה בלפיד. תפעול האסדה ייעשה בהתאם להוראות היתר הפליטה לאוויר מהמשרד להגנת הסביבה ואין חשש לפגיעה באיכות האוויר באזור החוף. בגזרה המשפטית, אגב, כל מי שנאבק נגד פיתוח מאגר לווייתן וההשלכות שלו, נחל תבוסה.

מפתיע מאוד לגלות שהארגונים הירוקים המובילים בארץ לא תומכים במאבק, או תומכים בו באופן מסויג וחלקי בלבד. לא מדובר בהתנהלות מקרית של הארגונים אלא במהלך מתוכנן ומתואם. בשבוע שעבר נערכה פגישה בין ראשי הארגונים הירוקים והוחלט כמעט פה אחד שלא לתמוך במאבק. מבין הארגונים המובילים, אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וצלול, רק האחרון הצטרף למאבק התושבים, וגם זה באיחור רב, לפני כחודש, ובלשון רפה למדי.

| גלובס | חן מענית | 13.7.18
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy