פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
EDF הביעה עניין ראשוני בהפרטת תחנת הכוח אלון תבור
12/08/2018 15:38

מקורות נוספים אמרו כי נציגי לביא קפיטל - שבבעלות ירום אריאב, המייצגת את EDF בישראל- השתתפו בשולחן עגול שערכה באחרונה רשות החשמל, שבמהלכו הבהירה את תוכניותיה לגבי הפרטת תחנת אלון תבור ותחנות כוח נוספות של חברת החשמל במסגרת הרפורמה במשק החשמל, שאושרה באחרונה בממשלה ובכנסת.

 ענקית האנרגיה הצרפתית פעילה בישראל בעיקר בתחום האנרגיות המתחדשות. לפני כשנתיים זכתה הזרוע הסולארית של הקבוצה במכרז גדול להקמת שדה סולארי בתמנע, לאחר שהציעה לרשות מקרקעי ישראל 213.2 מיליון שקל בעבור שטח של 1,100 דונם להקמת תחנת כוח פוטו-וולטאית בהספק של 60 מגה-ואט.

מקורות נוספים אמרו כי הקבוצה סגרה את פעילותה בישראל בתחום הגז באמצעות החברה הבת אדיסון, לאחר שלא זכתה במאגרי כריש-תנין, ולאחר שסברה שהמכרזים החדשים אינם אטרקטיביים עבורה. המקורות ציינו כי מגבלות היצוא של המאגרים לא היו הסיבה לסגירת הפעילות.

ב-2017 התמודדה אדיסון במכרז לרכישת שדות הגז כריש ותנין, אולם הפסידה אותם לחברת אנרג'יאן. אדיסון נכנסה לישראל ב-2012 כשרכשה מניות ברישיון רועי לחיפוש גז במים הכלכליים של ישראל. מאז שהפסידה את המכרז של כריש-תנין, הפסיקה החברה את ניסיונותיה להרחיב את פעילותה בתחום הגז בישראל, ופעילותה כיום מתמקדת כמפעילת הקידוח ב-20% ממניות רועי, אם יתבצע.

דה מרקר | אורה קורן | 6.8.18


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy