פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
קצא"א: "הבקשה לפסילת גרסטל מבוררות דוראד - מופרכת"
06/09/2018 20:03

העימות החריף סביב בוררות תחנת הכוח הפרטית "דוראד" ובקשת הפסילה של הבוררת, השופטת בדימוס הילה גרסטל, נמשך. בתשובה שהגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב מאשימה חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) את קבוצת אדלקום של משפחת אדלסבורג ואת חברת זורלו הטורקית, כי הבקשה שהם הגישו לפסילתה של גרסטל מלשמש בוררת בסכסוך בין הצדדים היא "ניסיון לתקוע מקלות בגלגליה של בוררות "דוראד".

קבוצת אדלקום וחברת זולו דרשו לפסול את גרסטל מלשמש כבוררת, מאחר שהיא התייעצה עם עו"ד אייל רוזובסקי, שמשרדו מייצג את אדלקום בנוגע לחקירת "תיק 1270". בתיק זה נחקר החשד כי ניר חפץ, עד המדינה בתיקי ראש הממשלה, הציע לגרסטל באמצעות יועץ התקשורת, אלי קמיר, לתמוך בה במרוץ לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בתמורה לתמיכתה בסגירת תיק החקירה של שרה נתניהו בפרשת המעונות. גרסטל עצמה מעולם לא הייתה חשודה בדבר בפרשה, וממילא התיק הזה, שנפתח בקול תרועה רמה, צפוי להיסגר.

לדברי קצא"א, הדרישה מגרסטל לפסול עצמה מלשמש כבוררת בשל התייעצותה עם עו"ד רוזובסקי, היא מופרכת. זאת, בין היתר, משום שההתייעצות לא חרגה מ"יחסי ידידות מקצועיים בין שופט או בורר לעורך דין, שהם מקובלים בקהיליית המשפטנים בישראל ואינם נחשבים ליחסים משמעותיים העלולים לעורר חשש ממשי למשוא  פנים". 

גלובס | חן מענית | 3.9.18

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy