פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
דרישת המוסדיים לשינוי בדירקטוריון פז: לחברה באמת יש סיבה לדאגה
26/09/2018 13:01

שוק הדלקים בישראל נמצא תחת איום של צמצום משמעותי - זו הסיבה העיקרית שמובילה את הגופים המוסדיים לדרוש שינוי מהותי בדירקטוריון פז ובאופן ניהול החברה. כפי שנחשף אתמול (ג') ב"כלכליסט", שמונה גופים מוסדיים שמחזיקים ב־61% מהחברה מבקשים לכוון את את פז לאפיקי השקעה אגרסיביים יותר ולחלוקת דיבידנדים משמעותיים יותר.

 מה שעומד מאחורי ההערכה שלפיה שוק הדלקים יספוג מכה, זה שבתקופה שלאחר החגים צפויים משרדי הממשלה השונים לגבש תוכנית אב למשק האנרגיה בעוד עשור. התוכנית תישען ברובה על הרפורמה בחברת החשמל שכבר יצאה לדרך, אבל פרק נכבד אחר בה יעסוק בסל הדלקים העתידי של המשק הישראלי, כלומר בשאלה ממה ייצרו כאן חשמל ובמה יתדלקו את המכוניות ואת המכונות במפעלים בשנת 2030.

שר האנרגיה יובל שטייניץ הכריז השנה יותר מפעם שהמטרה שלו היא לייתר את השימוש בבנזין ובסולר בתוך עשר שנים, ואף הצהיר כי "תוכנית האב החדשה של משק האנרגיה, שאביא לאישור הממשלה בקרוב, תקבע שמשנת 2030 ייאסר יבוא מכוניות בעלות מנועי בנזין או דיזל". הצהרה שאפתנית בהחלט, שמיישרת קו עם הצהרות דומות שנתנו גרמניה והולנד, שתי מדינות שקבעו את 2030 כיעד להפסקת המכירה של מכוניות כאלה. גם בקליפורניה מקודמות הצעות חוק שונות שנועדו לכווץ את היכולת למכור מכוניות מסורתיות לטובת מעבר להנעה חשמלית, בגז טבעי או בתאי מימן. 

כלכליסט | ליאור גוטמן | 26.9.18

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy