פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
דלק, נובל אנרג'י ואיסט גז המצרית רוכשות 40% מצנרת הגז המושבתת של EMG
02/10/2018 21:02

הצדדים ישלמו 518 מיליון דולר עבור רכישת הנכס וזכות השימוש בו, מה שיאפשר לשותפות תמר להזרים גז למצרים עוד במהלך 2019; מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו: "מדובר בנקודת הציון המשמעותית ביותר למשק הגז הטבעי הישראלי מאז התגליות"

 שותפויות הגז תמר ולווייתן, שכוללות את דלק ונובל אנרג'י, חתמו בפברואר השנה על עסקת ענק למכירת גז ללקוחות תעשייתים במצרים שמיוצגים על ידי דולפינוס העלומה. העסקה כללה מכירת גז בחוזה קבוע ל-15 שנה ובהיקף של כ-32 מיליארד מ"ק ובשווי של כ-7.5 מיליארד דולר ממאגר לווייתן, ועסקה מקבילה של מכירת גז בהיקף כספי דומה ממאגר תמר כאשר בשנים הראשונות אספקת הגז ממאגר תמר תתבצע על בסיס עודפי הפקה שלא נמכרו לשוק הישראלי.

 

מתחילת העשור הבא אמורים הצדדים - שותפות תמר מצד אחד ולקוחות מצריים מצד שני - לקבע את חוזה הגז לכמויות קבועות שיועברו מדי שנה.

 

עוד נודע ל"כלכליסט" שבמסגרת העסקה לשימוש בצנרת המושבתת של EMG, דלק קידוחים ונובל קיבלו אישור שני ומקביל להשתמש בצנרת הירדנית ששימשה בזמנו את EMG למכירת גז לירדן. מדובר בצנרת עוקפת שלא עוברת דרך אשקלון כאשר דלק ונובל יוכלו להשתמש בה - או כגיבוי או למכירה חדשה ללקוחות אחרים. השימוש בצנרת הירדנית ניתן ללא תמורה, כך שמבחינת דלק ונובל מדובר ב"שתי ציפורים באותה עסקה".

 

כלכליסט | ליאור גוטמן | 27.9.18


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy