פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
דרמה בשוק הנפט העולמי: קטאר פורשת מקרטל אופ"ק
07/12/2018 10:36

ודעה מפתיעה יוצאת מקטאר: הנסיכות מהמפרץ מודיעה על פרישתה מקרטל מדינות הנפט אופ"ק - לאחר 57 שנים כחברה בארגון. ההודעה יוצאת ימים לפני הפגישה הקריטית של הנהגת אופ"ק באוסטריה. קטאר הצטרפה לאופ"ק בשנת 1961 - שר האנרגיה של הנסיכות, סעד אל קבאבי, הודיע על החלטת הפרישה במסיבת עיתונאים מיוחדת. הפרישה תיכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2019.

 לדברי השר, קטאר קיבלה את ההחלטה לנוכח ההכרה בכך שהיא תוכן לשפר את מעמדה בשוק העולמי כשהיא אינה חברה בארגון. אל קבאבי הדגיש שמדובר במהלך "טכני ואסטרטגי", ולא עומדת מאחוריו מטרה פוליטית.

המדינות החברות באופ"ק צפויות להתכנס לפגישתן השנתית בוינה ביום חמישי הקרוב, על מנת לקבל החלטה על המשך מדיניות התפוקה של המדינות החברות - כאשר על הפרק אפשרות לצמצום נוסף בתפוקה. מדינות שאינן חברות בארגון, בהובלת רוסיה, יקחו חלק בפגישות. 

 

מחיר הנפט נפל ב-25% מאז תחילת אוקטובר אך שב וטיפס בימים האחרונים על רקע הדיווחים בדבר כוונת אופ"ק לקבל החלטה מחודשת על צמצום התפוקה - למרות לחץ אמריקאי. הבוקר נרשם זינוק חד במחירי הנפט בעקבות ההחלטה האמריקאית-סינית להקפיא את צעדי מלחמת הסחר ולפתוח בשיחות בניסיון להגיע להסדרי סחר מוסכמים בין המדינות. 

 

כלכליסט | 3.12.18

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy