פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
שאול מרידור: "אם בעלי שדה הגז תמר לא יורידו מחירים - הם לא ימכרו"
24/12/2018 13:21

שיחה שקיים הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, עם כתב "גלובס" עמירם ברקת, לקראת גיבוש תקציב 2019 בעיצומו של גל התייקרויות, נשאל מרידור כיצד ניתן לבלום את התייקרות תעריף החשמל. "צריך לשים את גל ההתייקרויות בפרספקטיבה נכונה", אמר מרידור.

 לדברי מרידור: "ברמה כלכלית אנחנו לא באירוע של גל התייקרויות. אנחנו אחרי 5 שנים מאוד טובות שבהן השכר הממוצע הראלי עלה ב-17%. זה דבר חיובי. אני שמח שאסם חזרה בה מהכוונה לייקר מוצרים, ואני מקווה שחברות נוספות כמוה יעשו כך. כי בסוף אנחנו רוצים לראות שוק יותר תחרותי".

"לגבי החשמל, מה שמניע היום את תעריף החשמל בעיקר אלה דברים שלא קשורים ישירות למשק הישראלי כמו גז טבעי נוזלי, פחם שבו סין משממשת הרבה, ואנרגיות מתחדשות שעושות הרבה דברים טובים כמו אוויר נקי, אבל עולות יותר, ואלה הדברים שמעלים את תעריפי החשמל למעלה. ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על נושא המחירים ולכן אנחנו עובדים ביחד עם רשות החשמל על מנת לבדוק את כל הדרכים האפשריות לגרום לתעריף החשמל לעלות פחות".

על הביקורת שהטיח גבאי בנושא הסכם הגז והעובדה שמחיר הגז הוצמד לדולר ולמדד המחירים לצרכן האמריקאי ומאז הנפט ירד, אמר מרידור כי "נכון שזאת היה טעות אך זו חכמה שבדיעבד ולא יכולנו לדעת באותה נקודת זמן מה יקרה בעתיד".

גלובס | שלומית צור | 19.12.18


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy