פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מתי נדע בכמה באמת יעלה תעריף החשמל?
24/12/2018 13:29

לאחר נסיונות סרק למתוח את ההתייקרות הצפויה בחשמל על פני כמה שנים - מבלי להפחית אותה באמת - נכנע משרד האוצר לרשות החשמל, שדרשה הפחתת המס על הדלק (בלו) ולא מתיחת פנים. באוצר הוחלט להעניק לרשות החשמל 700 מליון שקל ובאמצעותם היא תוכל למתן את הייקור הנדרש מחיר החשמל.

המקור לכסף הוא קיצוץ העליה הצפויה בבלו שצריכה לשלם חברת חשמל על הפחם המשמש לייצור חשמל. מדובר בקיצוץ של 350 מליון שקל בשנה בלבד, למשך שנתיים. באורח פלא קיבלה רשות החשמל היתר להכיר במלוא הסכום כבר בשנה הקרובה.

בנוסף, חברת חשמל אמורה לקבל בחודשים הקרובים פיצוי בסך 400 מיליון שקל בגין קרטל ספקי הציוד, שנקבעה במסגרת הסדר פשרה. רשות החשמל נחושה לקחת את כל הכסף הזה להורדת התעריף אף בשיעור חד יותר.

אז בכמה יעלה התעריף? זהו מספר חמקמק. קודם כל השאלה בכמה התעריף אמור היה לעלות לפני הסבסוד באמצעות הבלו. ברשות החשמל אמרו תחילה שיעלה ב-6%. אחר כך תיקנו שלמגזר הביתי הוא יעלה ב-7.1% ובמקרים קיצוניים ב-8.1%. יש הסבורים שגם מספר זה אינו סופי.  

מתי נדע מה התעריף המדוייק? בימים הקרובים ישלימו ברשות החשמל את בדיקת התגובות לשימוע לתעריף שהוציאו. ביום שני תתכנס מליאת רשות החשמל ותקבע את המספר המדוייק. ברשות החשמל מעריכים שהמתנה שקיבלו מהאוצר עם אישור להכיר בכולה השנה שווה 2.75% בתעריף. אם שיעור ההתייקרות למשקי בית ישאר 7.1%, ההתייקרות תקטן הודות לסבסוד לכ-4.4%.

דה מרקר | אורה קורן | 19.12.18

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy