פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
בסוף שנת 2019 ההספק המותקן של האנרגיות המתחדשות יגיע לשיעור של מעל 7.5% מצריכת החשמל במשק
30/12/2018 21:16

הודעה לעיתונות של רשות החשמל

האנרגיה הסולארית שוברת שיאים חדשים – כאשר למכרז חוות הענק הסולאריות שפרסמה רשות החשמל הוגשו מספר דו ספרתי של הצעות, בהספק כולל של למעלה מ-730 מגה-ואט.

כל ההצעות במכרז שברו את השיא הנוכחי שנקבע למחירי אנרגיה סולארית (19.78 אג' לקוט"ש במכרז האחרון) – וחלקן אף עמדו על פחות מ-15 אגורות לקוט"ש, ירידה של למעלה מ- 25% מהשיא הקודם.

מכרז זה ותוצאותיו חסרות התקדים מציבים את ישראל ברשימה הראשונה של המדינות המובילות בעולם בתחום – כגון ארה"ב, גרמניה, צ'ילה, הודו, ומקסיקו – אשר מכרזים שפרסמו לאחרונה קבעו סטנדרטים חדשים של הוזלת עלויות האנרגיות המתחדשות.

רשות החשמל צופה כי בסוף שנת 2019 ההספק המותקן של האנרגיות המתחדשות יאפשר יצור ירוק ונקי בשיעור של מעל 7.5% מצריכת החשמל במשק.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ מברך על הצלחת תוצאות המכרזים: "אנו מובילים מדיניות חדשה בנוגע לשילובן של אנרגיות מתחדשות ונקיות במשק החשמל, תוך שימת דגש על הרחבת התחרות שמובילה להוזלה משמעותית של עלויות החשמל לטובת הצרכנים. כמות המכרזים שיצאו לדרך והחסמים הבירוקרטים שנפתרו בשנה החולפת, אפשרו את קידומו של תחום האנרגיות המתחדשות יותר מאשר בכל העשור הקודם, ונמשיך לפעול בנחישות לקידומו".

ההכרזה הסופית על הזוכים במכרז תתקבל בעוד מספר חודשים, כאשר תסתיים בדיקת חברת החשמל ביחס ליכולת החיבור של הפרוייקטים שהועמדו למכרז. בהתאם לכך תחליט מליאת רשות החשמל על הזוכים.

מתקנים אלו צפויים להתחיל לפעול  עד שנת  2023.

להודעת העיתונות המלאה 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy