פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
קובי מימון מתקרב לתמלוגי הגז ממאגר תמר
20/01/2019 09:18

נפטא תפרסם הצעה לרכישת מניות הציבור בישראמקו אינק, חברה בת הנסחרת בניו יורק, בתמורה לכ-88 מיליון דולר ■ ישראמקו אינק זכאית לקבלת תמלוגים משותפות ישראמקו, בשווי של מאות מיליוני דולרים.

 

פירמידת אויקטל של קובי מימון מתקרבת לתמלוג העל ממאגר תמר. נפטא דיווחה הבוקר (רביעי) כי תפרסם הצעה לרכישת מניות הציבור בישראמקו אינק, חברה בת הנסחרת בניו יורק, כחלק ממיזוג משולש הופכי, שתכליתו מחיקתה של ישראמקו מהנאסד"ק. המחיקה נעשית כחלק ממהלך פישוט האחזקות בפירמידת אקויטל וצמצום הפירמידה.

הצעת הרכש תיעשה בתמורה לתשלום של 110.36 דולר למניה במזומן, בהשקעה כוללת של כ-88 מיליון דולר (325 מיליון שקל). מימון הצעת הרכש מקורו בדיווידנדים ששותפות ישראמקו החלה לחלק לבעלי מניותיה, ובכלל זאת ל נפטא, החל ב-2017. בשנתיים האחרונות חילקה ישראמקו למחזיקי היחידות דיווידנדים בסך יותר מ-2.6 מיליארד שקל.

ישראמקו אינק היא בעלת השליטה בשותפות הגז ישראמקו. ישראמקו אינק זכאית לתמלוג על מישראמקו (נתח קבוע מההכנסות), המחזיקה בכ-28.75% מתמר. עד להחזר ההשקעה בתמר, ישראמקו אינק היתה זכאית לתמלוג בשיעור אפקטיבי של כ-5.5%; ואולם לאחר החזר ההשקעה בסוף 2017, תמלוג העל קפץ לשיעור אפקטיבי של 9.5% מההכנסות.

השינוי בשיעור תמלוג העל צפוי להקפיץ את ההכנסות של ישראמקו אינק החל מ-2018 בעשרות מיליוני דולרים בשנה. שווי התמלוגים מישראמקו מוערך במאות מיליוני דולרים לאורך חיי מאגר תמר. השווי המהוון של התמלוגים מסתכם כ-300 מיליון דולר, בהתאם לשווי הסחיר של דלק תמלוגים, המקבלת תמלוגים מדלק קידוחים. בשיעורי היוון נמוכים יותר, שווי תמלוג העל לישראמקו אינק מתקרב לכ-400 מיליון דולר.

ישראמקו אינק נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-322 מיליון דולר, כשהציבור מחזיק בכ-30% ממניותיה. מניית החברה עלתה ב-12 החודשים האחרונים בכ-8%. אמש נסחרה מניית החברה במחיר של 118 דולר, כך שהצעת הרכש נעשית מתחת למחיר הנוכחי בשוק. הכנסות ישראמקו אינק הסתכמו בינואר-ספטמבר 2018 בכ-60 מיליון דולר, והרווח הנקי עמד על כ-16 מיליון דולר.

פרט לזכויותיה בתמלוגים מתמר, ישראמקו אינק פועלת בתחום האנרגיה בארה"ב - בעיקר בטקסס, ניו מקסיקו ואוקלהומה. בבעלותה מספר שדות נפט מפיקים ביבשה, ובחלקם היא משמשת מפעילה. נכון לסוף 2017, לחברה עתודות נפט בהיקף של 38 מיליון חביות (נפט או שווה ערך לנפט). יו"ר ונשיא ישראמקו אינק הוא חיים צוף, מקורבו של מימון.

דה מרקר | ערן אזרן | 9.1.18


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy