פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כלל ביטוח תממן פרויקטים סולאריים של אנלייט ב-70 מיליון שקל
20/01/2019 12:42

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט חתמה על הסכמים עם קבוצת כלל ביטוח למימון חוות סולאריות בהספק מצטבר של 26 מגה-ואט, ובכך הושגה הסגירה הפיננסית של הפרויקטים.

אנלייט, שמנוהלת על ידי גלעד יעבץ, חתמה על הסכמי מימון בסך 70 מיליון שקל לארבעה פרויקטים בהספק מצטבר של 23 מגה-ואט. פרויקטים אלה משתייכים לזכייה של אנלייט במכרזי רשות החשמל לקביעת תעריף לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית במתח גבוה ובמתח נמוך. העלות הכוללת של הפרויקטים היא 90 מיליון שקל והקמתם כפופה לקבלת אישורי חיבור לרשת מחברת החשמל ועמידה באבן הדרך לחיבור הפרויקטים לרשת החשמל בתוך 23 חודשים ממועד הזכייה במכרזי התעריף.

 
על פי המכרזים, אנלייט תהיה זכאית לתשלום של 19.9 אגורות לקילו-ואט שעה או 19.78 אגורות לקילו-ואט שעה צמוד למדד שהוגדר במכרזי התעריף, בהתאם למכרז שאליו המיזם משויך למשך 23 שנה ממועד ההפעלה המסחרית של הפרויקט. אנלייט מעריכה שההכנסות ממכירת החשמל ממתקנים אלה יגיעו ל-8 מיליון שקל בשנה למשך תקופת הפעלתם על פי כושר הייצור החזוי של המתקנים.
 
ההסכם בין אנלייט לקבוצת כלל ביטוח מתייחס גם למימון מחדש בסך 15 מיליון שקל לשלושה מתקנים מניבים שהוקמו על ידי אנלייט ב-2015 על גגות בהספק מצטבר של 2.6 מגה-ואט. פרויקטים אלה הופעלו מסחרית ב-2015 במסגרת רישיונות ייצור חשמל קבועים שהוענקו על ידי רשות החשמל בהסדרה למתקנים בינוניים, והם מייצרים ומוכרים חשמל בתעריף של 54 אגורות לקילו-ואט שעה צמוד למדד. המחירים הם לתקופה של 20 שנה, כלומר עד 2035. לפי כושר הייצור של המתקנים, אנלייט צופה כי ההכנסות ממכירת חשמל ממתקנים אלה יגיעו ל-2.4 מיליון שקל בממוצע שנתי. משרד עורכי הדין יהודה רווה ייצג את אנלייט בעסקה , ועו"ד אלון זיו שותף בפירמת עורכי הדין שבלת ייצג את כלל ביטוח ופיננסים בעסקה.
 
דה מרקר | יורם גביזון | 14.1.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy